Tindersticks - Waiting for the Moon (2003)

Label: Beggars Banquet

1. Until the Morning Comes (3:34)
  2. Say Goodbye to the City (4:29)
  3. Sweet Memory (4:29)
  4. 4.48 Psychosis (5:12)
  5. Waiting for the Moon (2:51)
  6. Trying to Find a Home (5:43)
  7. Sometimes It Hurts (4:38)
  8. My Oblivion (7:00)
  9. Just a Dog (3:27)
  10. Running Wild (4:14)
avatar van titan
titan (crew)
Na een paar mindere goden was dit eindelijk weer een album dat het niveau van hun titelloze eerste albums wist te halen. 4*

avatar van Ludo
Nope, juist een van de mindere na een paar goeie albums.

avatar van Jasper
Sometimes it Hurts en My Oblivion zijn voor mij de beste Tindersticks liedjes die er zijn. Niet dat ze verder niks moois hebben gemaakt (genoeg!), maar deze springen er echt tussen uit.

Vooral Sometimes It Hurts. Die opbouw, dat refrein... Briljant

Nu ik Sometimes it Hurts hoor besef ik dat Tindersticks een band is die bij mij wel heel erg hoge ogen gooit, mede door dit soort composities (5 albums op 4,5* waarvan sommige best wel eens 5* kunnen gaan worden, en eentje op 4*).
Tijdloos, telkens weer...............

avatar van cornucopia
Mijn favoriete Tindersticks-album...

luxaflex
sweet memory! wat een prachtig nummer.

avatar van cornucopia
Luister deze nu nu net... "My Oblivion" is kippenvelachtig mooi...

avatar van grovonion
aERodynamIC schreef:
Tijdloos, telkens weer...............
Tindersticks zijn ook al sinds eeuwen (toch al 10 jaar) een van mijn favoriete bands. Een heel herkenbare stijl, alhoewel Stuart z'n stem soms opvallend onopvallend kan klinken, en toch erg sterke composities. Zodat zelfs een 5de album nog steeds fris en leuk klinkt. Ik heb nu ook eindelijk deze weten te bemachtigen, dus een stem zal niet lang uitblijven.

avatar van grovonion
Ik had me blijkbaar vergist. Dacht dit album nog niet te kennen maar heb 'm blijkbaar al redelijk grijs-gedraaid, een jaar of 2 geleden tijdens het half-uurtje dagelijks naar werk rijden. Prachtige plaat, na 2 tegenvallers is Tindersticks weer de juiste richting ingeslagen

avatar van thetinderstick
Ook dit album kan niet tippen aan het niveau van de eerste drie, maar toch is ook deze weer erg sterk. 'Sometimes it Hurts' is een prachtig duet, en de door Dickon Hinchcliffe gezongen 'Until The Morning Comes' en 'Sweet Memory' zijn ook bloedstollend mooi. Natuurlijk moet ik ook My Oblivion noemen.. en Trying To Find A Home. Eigelijk doet alleen 4.48 Psychosis me weinig.

avatar van lebowski
Misschien als je het verhaal erachter kent, dat je het nummer anders beluistert. 4.48 Psychose is het laatste stuk van de jonge Engelse toneelschrijfster Sarah Kane (1971-1999). Een aantal weken na het voltooien van het stuk pleegde ze zelfmoord. Dit nummer is een ode aan Kane.

avatar van thetinderstick
ik ken het verhaal achter 4.48 psychosis lebowski (is het ook niet zo dat om 4.48 snachts gemiddeld de meeste zelfmoorden plaatsvinden?) maar toch doet het nummer me weinig.

M.i. is Waiting for the Moon het fraaiste Tindersticks albums. (Ik zet hun debuut en curtains op een gedeelde 2e plek) Er zit eindelijk weer wat meer pit in de sound. Dat was nodig.
En niet onbelangrijk eindelijk een acceptabel hoesontwerp want daar schorte het tot op heden aan

Jasper schreef:

Vooral Sometimes It Hurts. Die opbouw, dat refrein... Briljant
ja weergaloos goed nummer. Op dit album vind ik alle tracks wonderschoon itt veel andere albums waar er slechts enkele uitschieters zijn