Murple - Io Sono Murple (1974)

1 stem

10. Fratello
  11. Un Mondo Cosí
  12. Antarplastic
avatar van Brunniepoo
De twaalf genoemde tracks misleiden wat, eigenlijk betreft het hier twee suites van elk een minuut of zeventien.

Het album gaat over een pinguïn, Murple genaamd, die Antarctica zat is en de wereld in trekt (Madagascar, iemand?). Het album is grotendeels instrumentaal met veel toetsen-gitaarduels. De zangt blijft helaas wat achter bij het hoge niveau van de instrumentale gedeeltes maar echt slecht is het gelukkig ook niet.

Bij de meest recente uitgave van BTF zit - behalve een aantal bonustracks - ook een dvd met een opname van een recent optreden (2010). Leuk om te hebben.