Van Morrison With Georgie Fame & Friends - How Long Has This Been Going On (1996)

Label: Verve

1. I Will Be There (2:30)
  2. The New Symphony Sid (3:53)
  3. Early in the Morning (2:44)
  4. Who Can I Turn To (When Nobody Needs Me) (4:02)
  5. Sack O' Woe (4:06)
  6. Moondance (7:18)
  7. Centerpiece (4:08)
  8. How Long Has This Been Going On? (3:49)
  9. Your Mind Is on Vacation (3:06)
  10. All Saints Day (2:19)
  11. Blues in the Night (3:22)
  12. Don't Worry About a Thing (2:22)
  13. That's Life (3:52)
  14. Heathrow Shuffle (3:18)
Father McKenzie
Nogal ondergesneeuwd en ondergewaardeerd album dat echt wel de moeite is. Ik vind 8 stemen nogal aan de magere kant, toch?

avatar van heartofsoul
Vanaf 1993 leverde Van Morrison een aantal matige albums af. Dieptepunt vond ik Days Like This, maar ook dit jazzalbum (het klinkt althans alsof het zo bedoeld was) vond ik weinig meeslepend. Hier en daar vind ik Van helemaal niet mooi zingen, geïnspireerd klinkt het bijna nergens, en smeuiïg al helemaal niet - en dat is natuurlijk wel de bedoeling van dit soort muziek. Ook Georgie Fame kan me niet echt boeien op dit album - ik hoor hem liever met de Blue Flames in de jaren '60 - al is zijn orgelspel toch wel aardig. Dieptepunt van dit album vond ik Moondance, maar How Long Has This Been Going On en That's Life zijn bijna net zo erg.
Met moeite kan ik 3*** toekennen, maar het is dan ook een afronding.

Pas met het in 1999 verschenen Back on Top was Van voor mij weer echt terug.

avatar van Twinpeaks
Dit album vond ik nog wel grappig. De benadering is wel fris en de uitvoeringen is niks mis mee. Vocaal hobbelt Van er een beetje achter aan en had hij misschien qua songs wat betere keuzes kunnen maken. Maar echt rotslecht gaat het nooit worden. Ik zal hem ook niet al te vaak draaien , maar op gezette tijden kan ik mij hier wel mee vermaken. 3 sterren

avatar van spinout
Ik mis een gitaar op dit album. Had 'em voor mij interessanter gemaakt. Het maakt mij wel nieuwsgierig naar het album met Mose Allison nummers. Die behoren hier tot de betere.