Tycho - Epoch (2016)

9. Rings (4:08)
  10. Continuum (1:44)
  11. Field (2:40)
Ponty Mython
Fijn plaatje weer van Tycho, dat van een enkeling ondertussen is uitgegroeid tot een heuse band. Ligt qua sound ergens tussen Dive en Awake, met een kruising tussen ambient house en shoegaze rock. Gratis te beluisteren op zijn Soundcloud pagina.

avatar van vincentvdvelde
TYCHO tickets - ticketmaster.nl

Voor wie interesse heeft, enorme aanrader!!! Vorige show was heel vet!

BrotherJohn
Iets opzwepender dan de voorgaande twee platen, onder andere dankzij het heerlijke actieve drumwerk. Iets progressiever en minder toegankelijk ook dan de vorige twee. Genoten van het concert in een volle Melkweg gisteren, zowel de electronica- als postrock-liefhebber in mij kwam ruim aan zijn trekken.

BrotherJohn
Wat blijft afsluiter Field toch een zalige ambient guitar track. Zelfs Slowdive, Hammock, Yo La Tengo en Stars of the Lid hebben ze zo mooi niet gemaakt. De pracht waarmee het nummer in het tweede deel ontluikt...

Poa
BrotherJohn schreef:

Oei, gewaagde uitspraak. Ik zie het zelf in ieder geval compleet omgekeerd. Toen Tycho nog een BoC-kloon probeerde te zijn klonk het best goed, maar deze gezapigheid komt zelfs niet eens in de buurt van een gemiddeld Stars of the Lid nummer.