Macy Gray - The Trouble with Being Myself (2003)

R&B / Soul
Label: Epic

1. When I See You (3:43)
  2. It Ain't the Money (4:07)

met Pharoahe Monch

3. She Ain't Right for You (4:12)
  4. Things That Made Me Change (4:29)
  5. Come Together (4:35)
  6. She Don't Write Songs About You (4:39)
  7. Jesus for a Day (3:30)
  8. My Fondest Childhood Memories (3:36)
  9. Happiness (4:13)
  10. Speechless (4:06)
  11. Screamin' (3:16)
  12. Every Now and Then (6:30)
avatar van dynamo d
Een lekker R&B/soul-album van Macy Gray. Beste nummer is overigens het hiphop-achtige 'It Ain't the Money' met Pharoahe Monch. In de achtergrond zingt ook Beck mee. Beck is ook mede-componist van dit erg goede nummer. En je merkt hierin ook duidelijk zijn muzikale invloed door de hoeveelheid aan geluiden die door elkaar lopen maar toch bij elkaar passen.
Verder vind ik 'When I See You', 'She Ain't Right for You' en 'Screamin' mooie nummers. Misschien moet je even wennen aan de aparte stem van Macy Gray, die zelf ook nummers schrijft, maar het heeft zeker wel wat.
Dit album heb ik zelf in super audio cd (multi-channel): superieure geluidskwaliteit.

Wat een prachtig album van Macy Gray! Souly funcky popgospel of zo, mooi hoor. En zowaar: na de wat mindere 2e cd is deze 3e haar beste. Let ook op de Music DVD Live in Las Vegas. 4,5*

avatar van Reijersen
Het houdt niet op met Macy Gray. Wederom een sterk album en eigenlijk is alles over haar wel gezegd. Die stem, die muziek, als geheel klopt het gewoon.