Oasis - Stop the Clocks (2006)

Label: Sony

1. Rock 'N Roll Star (5:20)
  2. Some Might Say [Alternate Version] (5:10)
  3. Talk Tonight (4:19)
  4. Lyla (5:11)
  5. The Importance of Being Idle (3:41)
  6. Wonderwall (4:18)
  7. Slide Away [Alternate Version] (6:14)
  8. Cigarettes & Alcohol (4:48)
  9. The Masterplan (5:20)
  10. Live Forever (4:36)
  11. Acquiesce (4:23)
  12. Supersonic (4:35)
  13. Half the World Away (4:15)
  14. Go Let It Out (4:41)
  15. Songbird (2:05)
  16. Morning Glory [Alternate Version] (5:01)
  17. Champagne Supernova (7:29)
  18. Don't Look Back in Anger (4:53)
  19. Roll with It * (3:59)
  20. Let There Be Love * (5:30)
  21. Cast No Shadow [Live] *
  22. Columbia [Live] *
totale tijdsduur: 1:26:19 (1:35:48)
De liedjes zijn over het algemeen wel in orde, maar ik mis toch wel wat essentiële tracks. Waar is bv. Whatever, de eerste single die ik van de heren kocht en tevens hun eerste hele grote hit in Engeland? Verder vind ik het jammer dat de tracks niet in chronologische volgorde staan. Op deze manier wordt het zwakkere songmateriaal van de latere jaren wel mooi gemaskeerd, maar ik hoor de nummers toch liever in de volgorde waarop ze zijn uitgebracht.

Het is dat ik niet op verzamelaars stem, maar erg hoog zou dit bij mij niet scoren.

avatar van Thuurke
Welk zwakker songmateriaal van de latere jaren? Het is Radiohead niet.
Koop Time Flies 1994 - 2009.

Go Let it Out, Lyla, etc.

Radiohead heeft de laatste jaren alleen maar prachtplaten uitgebracht, alleen Amnesiac was wat minder.

avatar van Sally Can Wait
herman schreef:

Sorry, maar wat een pretentieus gezever. Het gaat om de nummers, niet om in welke volgorde ze staan.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Van een vreemde opmerking gesproken. Alsof een tracklistvolgorde absoluut geen impact heeft op hoe je als luisteraar een album ervaart (of dat nu een verzamelaar is of niet) .

avatar van Thuurke
Dat ook niet zo, want Herman zal The Best of Radiohead wel een goede verzamelplaat vinden ook al staan deze nummers ook niet op een chronologische volgorde. Dus het maakt allemaal niks uit.

Het maakt mij dus wel uit en die verzamelaar van Radiohead hoef ik ook niet te hebben. Voor de shuffle-generatie zal het allemaal niets uit maken, maar met dit soort verzamelaars heb ik niet zoveel.

Jocharo-T
Belachelijk dat nummers als Some Might Say en Slide Away in Single Edit op dit album gezet zijn. Het is een dubbelalbum en er is ik weet niet hoeveel ruimte over, en dan ga je ingekorte versie erop gooien. Ik vind dat echt onbegrijpelijk. Edits moeten afgeschaft worden.

Ach, gewoon de albums kopen, dan heb je nergens last van.

Jocharo-T
Dat snap ik, maar een goede verzamelaar erbij is ook leuk. Ik vind het gewoon onbegrijpelijk die Edits. Ik kan mij ook niet voorstellen dat daar serieus iemand op zit te wachten. Deze laat ik sowieso maar links liggen, Time Flies... 1994-2009 ziet er in ieder geval een stuk interessanter uit, al zal die ook wel van die vervelende Edits hebben.

avatar van dazzler
Een Oasis verzamelaar zonder Whatever kan ik moeilijk ernstig nemen.

Heb me trouwens afgevraagd of de titel van deze verzamelaar niet een beetje onsportief
sneerde richting Coldplay die met de single Clocks wereldwijd doorbraken en Oasis onttroonden.

avatar van Thuurke
Stop The Clocks is een nummer van Oasis dat al bestond voordat Coldplay bestond, het heeft alleen nooit een cd gehaald. In 2011 heeft Noel Gallagher het op zijn soloplaat gezet.

avatar van dazzler
Bedankt voor deze info.

Toch was het logischer geweest als dit nummer dan deze collectie zou hebben gehaald.
Enkel de titel wordt gebruikt, wat dan misschien toch jammer blijft.

Mind Ruler
Ook ik mis hier Whatever, dit vind ik zelf hun sterkste song (naast Masterplan)
Altijd jammer gevonden dat die single niet op een reguliere verzamelaar is verschenen.

Prima verzamelaar al had Whatever hier wel op gemoeten.Voor de rest is alles keurig verzorgd enis het ontberen van de chronologische volgorde eigenlijk niet eens een probleem.Zo blijkt maar dat Oasis meesters waren in herschrijven van prima songs die een groter tijdsvlak bestreken dan alleen de eerste jaren.4 en have ster