Adriano Canzian - Pornography (2005)

geen stemmen

Italiƫ
Dance / Electronic
Label: Gigolo

1. You Know (2:35)
  2. Blow Job (5:57)
  3. Macho Boy (4:19)
  4. I Want Your Sex (5:25)
  5. Lick My Ass (4:25)
  6. A Very Hard Thing (4:23)
  7. Acid and Perverse Dream (3:51)
  8. My Boyfriend Is Very Sexy (5:17)
  9. You Excites Me So Much (4:51)
  10. Go to Sleep, Bitch! (6:09)
  11. Aytu Hates This! (5:03)
  12. Sexy Military March (1234 Fuck! Uuh!) (5:31)
  13. I Hate Him (5:17)
  14. Dirty Convulsions (4:38)
  15. She Want It (4:53)
  16. Pornography (6:07)
Quote:

Ooit was hij een kunstenaar en verantwoordelijk voor de muzikale omlijsting van modeshows, onder andere van topdesigner Versace. Inmiddels heeft de Italiaanse producer Adriano Canzian een debuutalbum gemaakt voor het Duitse platenlabel ‘International Deejay Gigolos Records’. Deze ‘pièce de résistance’ draagt de clichématige titel: Pornography. De cd is echter allesbehalve cliché. Canzian, die prat gaat op zijn homoseksualiteit (bekijk ook zijn website) en zich in eigen land toont als een provocateur pur sang, laat op zijn nieuwe schijf een verrassende mix van macho erotiek en elektro-techno horen. Wie zich niet laat afschrikken door het hoesje, waarop nummers prijken als 'Lick my ass', 'A very hard thing' en 'Go to sleep, bitch' waant zich na een paar nummers in een extatische sfeer. De acid loops en het gebruik van een vocoder zorgen voor uitgekiende dancenummers, die Zenachtig repetitief, maar door inventieve ritmepatronen geenszins voorspelbaar zijn. Decadentie en geilheid worden zwaar aangezet, maar dat riekt naar provocatie of op z’n minst een vette knipoog. Neem alleen al het openingsnummer, waarin de maker 'himself' en een onbekende ("I don't remember his name…") minnaar kreunend en steunend de liefde bedrijven. Pornography is een tot in detail uitgedacht kinky conceptalbum. Wel lijdt de impact enigszins onder de aanzienlijke lengte (ruim 1 uur en 16 minuten). Niettemin is Pornography een intrigerend album, hoewel het niet aan iedereen besteed zal zijn.

En dan haal ik zelf graag de laatste regel aan: inderdaad aan mij niet besteed: ik hou het even vol en dan begin ik hier heel erg moe van te worden

Electro_
Toevallig, ik heb van de week de EP van My Boyfriend Is Very Sexy toegevoegd.
Dat nummer vind ik erg leuk, zal hier wel even achteraan gaan .

Electro_ schreef:
Toevallig, ik heb van de week de EP van My Boyfriend Is Very Sexy toegevoegd.

Die is er weer vanaf: voldeed helaas niet aan de eisen (was een maxi en geen EP en bevatte niet genoeg extra nummers)

Electro_
Heb ik geen melding van gehad!