Abul Mogard - Circular Forms (2015)

Servië
Electronic
Label: Ecstatic

1. Slate-coloured Storm (5:31)
  2. Bound Universe (6:44)
  3. Half Light of Dawn (6:48)
  4. House on the River (16:36)
avatar van popstranger
Een Servische gepensioneerde arbeider die na zijn pensioen het geluid vd fabriek miste en maar zelf aan de slag is gegaan met farfissa organs, gemoduleerde synths en wat hij ook maar nodig had om tot dit geluid te komen. Of het verhaal nu waar is of een soort van geheimzinnigheid moet creëren rond de persoon die deze muziek maakt (is in het verleden nogal eens gebeurd, ik denk aan Burial of het verhaal rond Lewis in een totaal ander genre) zal me dan ook worst wezen zolang de muziek ook iets doet.
Wel, het is mistige muziek om het maar eens plastisch uit te drukken. De sfeer van een ochtendwandeling door het bos terwijl er een dikke mist hangt. Af en toe komt de opkomende zon erdoorheen gepriemd maar opwarmen doet je koude lijf niet echt.
De eerste track komt langzaam op gang om langzaam te overspoelen met waves en drones, de toon is gezet maar het weet verdomd goed de aandacht te grijpen.
Half Light of Dawn is ook zo een zalige soundtrack bij die boswandeling trouwens. Als je dan nog verder kunt is er daarna de afsluiter die afklokt op meer dan een kwartier. Je laten meedrijven is de boodschap.

avatar van MVW
MVW
popstranger schreef:
Of het verhaal nu waar is of een soort van geheimzinnigheid moet creëren rond de persoon die deze muziek maakt zal me dan ook worst wezen zolang de muziek ook iets doet.

Nou, dat doet het bij mij zeker. Aanrader voor liefhebbers van (de oudere platen van) Tim Hecker, GAS etc.