George Russell Sextet - Ezz-thetics (1961)

Jazz
Label: Riverside

1. Ezz-thetic (8:59)
  2. Nardis (4:41)
  3. Lydiot (8:08)
  4. Thoughts (5:36)
  5. Honesty (9:04)
  6. 'Round Midnight (6:33)
avatar van Supersid
In vergelijking met fenomenale voorgangers een iets mindere release, maar George Russell is toch een te ontdekken naam als je beginnend van jazz begint te houden... Ten zeerste genietbaar, al dient men wel in rekenschap te brengen dat dit een relatief druk plaatje is. Mensen die voor de relaxte jazz-groove gaan, moeten dus hun heil eerst elders gaan zoeken

Soledad
Voor mij geen echt 5 sterren album dit. Maar Dolphy op 'Round Midnight... behoort voor mij tot de mooiste stukjes jazz uit de geschiedenis.

avatar van Mssr Renard
Ik hoor nu deze versie van Round Midnight op de Concertzender,ven ben echt enorm onder de indtuk. Gek genoeg kende ik George Russell niet eens.

avatar van Mssr Renard
Nu ik deze zo draai, moet ik bekennen dat dit precies het soort jazz (een avant/bop crossover-plaat) is dat ik graag draai. Ik zag deze toevallig liggen in de platenzaak, en had hem niet meegenomen, omdat ik niet meer wist waar ik de hoes nu van kende. Maar nu weet ik het weer. Raar hoe dingen lopen. Hopelijk ligt de plaat er nog, dan neem ik hem volgende keer mee.