El Pino & The Volunteers - Molten City (2006)

Country
Label: Excelsior

1. Sodium Soaked Streets (4:48)
  2. Impatiently (3:04)
  10. Molten City (3:25)
  11. Emily (5:04)
  12. On the Radio (3:59)
sxesven
Ben hier vrij benieuwd naar, krijgt sowieso best aardige kritieken. Heb ergens nog een 7" liggen van El Pino's oude band, Wiseguy, die destijds een soort stonerpunk maakten. Dit is natuurlijk iets compleet anders, dat wel, maar vond een en ander toen al veelbelovend genoeg klinken (vooral live) en ben dus vrij benieuwd hoe dit klinkt. Iemand dit al gehoord?

avatar van twin
sxesven schreef:

Stond op de luisterpaal, klonk heel geolied en volwassen, ik denk dat dit wel wat gaat worden

woggle
Zeer goede americana (als ik het ergens in moet plaatsen) van eigen bodem. Het vrolijke geplingeling is sommige nummers ligt lekker in 't gehoor (bijv. heads or tails). In de wat meer emotionelere songs vind ik dat el pino wat steken laat vallen.

avatar van Carolaah
Heb ze nu een paar keer live gezien,
omdat een vriendin van me dit een fijne band vind.
Opzich heb ik er wel van genoten, maar kan niet zeggen
dat dit nu echt mijn muziek is..

Mischien omdat ik niet heel veel van country houdt, al vind ik niet dat ze typische countrymuziek maken.. er zijn wel een paar hele mooie nummers bij. Ik vind 'El degas' bijvoorbeeld een geweldig nummer

avatar van battersea
Afgelopen weekend samen met het Zwols/Kampens/Deventer bandje Swelter gezien in Kampen. Hoewel ik via Luisterpaal naar Swelter was gekomen vond ik El Pino verrassend goed. Ik heb een zwak voor toetsen en die waren nadrukkelijk aanwezig alsook de akoestische gitaar van Pino. Muziek zat spannend in elkaar en Pino heeft een prettige stem die hangt tussen folky en pop. Na de verdienstelijke maar iets gezapiger Swelter, helemaal niet gek. Ga ik is even verder ontdekken...

Verschrikkelijk goeie cd.

LP-versie (met daarin gratis de cd) nu voor slechts €5,99 bij Plato Rotterdam!

was dat niet alleen gister vanwege record store day?

avatar van L_T_B
Bericht over nieuwe release verplaatst naar El Pino & the Volunteers

avatar van Madjack71
Deze Pino klinkt niet onaardig en bij tijd en wijle heeft het mijn aandacht. Stem is goed, prima arrangementen en over het algemeen fris & fruitig en een aantrekkelijke hoes. Behalve de naam, vind ik het -1ste indruk- nog niet echt onderscheidend. Maar goed dat kan ook door de luisterpaal komen. Misschien maar gewoon aanschaffen, voor de prijs hoef ik het niet te laten. € 5,95!

Een van de beste Nederlandse platen van de laatste 10 jaar en behoort gewoon bij de beste platen van de laatste 5 jaar. Heeft niet zoveel met country te maken, die banjo geeft extra cachet aan de bloedmooie popliedjes. Vind de opvolger wel een stuk minder, te gelikt.
Het liedje Antwerp is zo schoon zouden de Belgen zeggen.
Een erg ondergewaardeerd bandje!

avatar van Madjack71
Ondertussen niet meer aangeschaft en via andere mediamogelijkheden geluisterd. Blijft niet onaardig, maar niet speciaal genoeg om boven het maaiveld uit te steken. Wel een mooie opvallende hoes.

Smaak = smaak natuurlijk, maar het hollands maaiveld is al so low, El PIno steekt er ver boven uit met deze lp, hoort bij de beste 10 lps van NL bodem met oa Birdskin, Nasmak, 1e CBC, (wat een heel andere genre is) maar dit is verschrikkelijk goed!!!

Antagoon
Ja, ik vind dit ook goed. Het is misschien niet heel origineel, maar ja, wat is er tegenwoordig nog echt vernieuwend? Het blijft veelal bij herkauwen. Als je dat doet doe het dan goed en dit bandje doet het goed. Ècht een mooie plaat. De opvolger ook trouwens.