Eins, Zwei Orchestra - Hope Sign Community (2016)

3,50

Label: 626834

1. Ak47 (3:06)
  2. Superstar (3:16)
  3. Come On (4:15)
  4. Samantha Smit (4:17)
  5. Tiananmen Square (5:09)
  6. Hold Your Ground (4:11)
  7. Alright Now (4:16)
  8. Turn Around (4:42)
  9. Ordinary Man (3:43)
  10. After the Bombs (4:11)
    met Karim Wasfi
  11. Power to the People * (3:00)
  12. Party * (3:39)
1 BERICHT 1 MENING
avatar van WoNa
Hope Sign Community is mijn kennismaking met Eins Zwei Orchestra. Het album is heel regelmatig voorbij gekomen in de afgelopen weken. Een leuke, afwisselende plaat. Zowel in de muziek als in de zang. Afwisselend dames en heer, is iets wat mij al jaren lang heel goed bevalt.

Op dit album doet zich iets merkwaardigs voor. Ik vind bonustracks meestal niet heel erg relevant, op dit album zijn het de twee leukste tracks. Het is alsof het licht eindelijk aan mag. Ineens wordt er een feestje gebouwd door de band.

Dat neemt niet weg, dat ik dan al een heel behoorlijk album achter de rug heb. Met 'After The Bombs' als hoogtepunt. In dit sfeervolle nummer komen een hoop mooie elementen samen. Eins Zwei Orchestra weet hoe het een nummer opbouwt en sfeer verweeft in haar muziek. Muziek waarin de jaren 80 in de vorm van synth bands als China Crisis en A Flock Of Seagulls niet ver weg zijn. Bands die laveerden op de grens van 80s doom en pop.

Hope Sign Community is geen top album, maar wel een bijzonder onderhoudend en bij vlagen zeer goed album. Een band om in de gaten te houden met andere woorden.

Het hele verhaal staat hier op WoNo Magazine.