The Music Machine - (Turn on) the Music Machine (1966)

Rock / Pop
Label: Repertoire

1. Talk Talk (1:59)
  2. Trouble (2:14)
  3. Cherry, Cherry (3:13)
  4. Taxman (2:34)
  5. Some Other Drum (2:34)
  6. Masculine Intuition (2:08)
  7. The People in Me (2:57)
  8. See See Rider (2:32)
  9. Wrong Wrong (2:19)
  10. 96 Tears (2:20)
  11. Come on In (2:53)
  12. Hey Joe (4:12)
avatar van Droombolus
Een in potentie geweldige band die helaas voor ons door hun A&R manager slappe covers op moesten nemen om kommersjeel aanvaardbaar te wezen. De orginele songs zijn echte zonder uitzondering van een dusdanig hoog nivo dat deze glimmert toch een verplichte aanschaf is voor de 60s garage liefhebber.

Toetsenist Doug Rhodes en drummer Ron Edgar zouden later opduiken bij Curt Boetccher's Sagittarius en Millennium projekten .......

avatar van misja82
jammer van die covers inderdaad. toffe band en lekkere sixties rock.

avatar van muziekobsessie
talk talk en trouble wel geinig maar deze 2 albums zijn slechts opwarmers voor TS Bonniwells geniale vergeten meesterwerk close dat totaal een andere richting opgaat. maar kan op music machine vooral genieten van zijn stem en dat heerlijke fuzzgitaargeluid

avatar van Droombolus
Had 'm gister, in het kielzog van T.S. Bonniwell's Close, weer eens op en het viel me opeens op dat zijn stem bij de MM regelmatig op die van Doug Ingle lijkt ........... Heerlijk !

avatar van jorro
Op Taxman na zijn de covers ook wat mij betreft niet bepaald geweldig. Dieptepunt-1 is Cherry Cherry, dieptepunt-2 is Hey joe. Van de eigen nummers vind ik vooral de twee starters het luisteren waard. Voor de rest is het middelmatig maar wel een voldoende, dus 3*
49 in de 100 Greatest Albums of 1966 en 62 in Best Ever Albums van dat jaar.

avatar van AOVV
Ben het eens met jorro. Vooral de eerste songs zijn sterk, en trekken me meteen het album in. Daarna verslapt de boel wat, met een paar covers die niet bepaald weten te begeesteren (ook een verplicht nummertje, zeker?). Jammer, want als je daar doorheen luistert, krijg je dus een vermakelijke pot garage rock geserveerd.

3 sterren