Daz - So So Gangsta (2006)

Label: So So Def

1. Thang on My Hip (3:25)
  2. On Some Real (3:57)

met Rick Ross

3. Rat-A-Tat-Tat (4:27)
  4. Weekend (2:58)

met Johnta Austin

5. DPG Fo' Life (4:57)

met Snoop Dogg en Soopafly

6. Badder Than a Mutha (2:52)

met Avery Storm

7. Money on My Mind (4:16)

met Kurupt

8. Strizap (4:27)

met Ice Cube

9. Dangerous (4:44)

met Kid Slim

10. All I Need (3:12)
  11. The One (5:46)

met Jagged Edge

12. Datz Dat Nigga (3:54)
Je zit 3 jaar in de studio met JD, en dan kom je met 12 redelijk (matige) tracks. Dit is geen slecht album maar ik had er veel meer van verwacht. Omdat ik Daz toch altijd een underrated mc heb gevonden die altijd in de schaduw stond van hip hop pioneers. En nooit zijn potentie als rapper heeft kunnen verwezenlijken. Dat blijkt maar weer op dit album. Iedereen met een beetje westcoast kennis weet wel dat hij een dope producer is. Maar een classic (solo) album heeft hij nooit gedropt. Op dit album staan er wel een paar lekkere tracks maar wat me het meest irriteerd is de intro's van sommige tracks, die konden ze beter als skits gebruiken. Als je bijv naar The One wil luisteren, moet je 1.5 min wachten voor het liedje zelf begint. Ook is het best grappig dat die leftovers tracks veel doper zijn dan het album zelf. So So Gangsta is best een lekker album, maar het kon en moest veel beter. JD verneukt bijna nooit albums. Maar op So So Gangsta heeft hij toch een grote fout gemaakt door dope tracks als

Daz Dillinger - Git Drunk ( Produced By Scott Storch)
Daz Dillinger - Party People Feat. Jagged Edge & JD
Daz Dillinger - Blaze It Up Feat. Redman
Daz Dillinger - Boyz In Tha Hood Feat. Nate Dogg
niet op de uiteindelijke tracklist te zetten

3/5

Daz - So So Gangsta Leftovers
Daz Dillinger - Blaze It Up Feat. Redman
Daz Dillinger - Boyz In Tha Hood Feat. Nate Dogg
Daz Dillinger - Git Drunk ( Produced By Scott Storch)
Daz Dillinger - How To Survive in Long Beach
Daz Dillinger - i get around 2004 Feat. Soopafly & Chops
Daz Dillinger - It's My Thang feat Kurupt
Daz Dillinger - Party People Feat. Jagged Edge & JD
Daz Dillinger - R U Single Feat Lil C-Style
Daz Dillinger - Tha Block Feat. Bad azz
Daz Dillinger - The One Feat C-Lo & T.I

avatar van thomzi50
Heb hier heel lang naar uitgekeken maar nu het er is doet het me eigenlijk vrij weinig meer.. Zal het ooit nog wel checken, maar dit laat ik voorlopig even langsgaan

Relax
Ik ben het eens met de titel "So So Gangsta" het eerste nummer begind heel leuk over de Tec die hij dan op zijn heupen draagd.

Het album schijnt vrij dramatisch te verkopen; minder dan 50. 000 tot nu toe

shit is geen klassieker.. maar voor mij wel sowieso

elke track is lekker, heb hem al stuk of 20 x geluisterd zonder 1 nummer te skippen.. ik skip alleen steeds de intro van het eerste nummer..

voor de rest topper..

SoulSurvivor schreef:

Inderdaad lichtelijk teleurstellend, maar ook weer niet, want het hoort wel bij de betere albums die Daz heeft gemaakt. Daz heeft het altijd in zich een echt goed album te maken, maar doet het eigenlijk nooit. Ik had niet verwacht dat Jermaine Dupri hier verandering in zou kunnen brengen, en die heeft het dan ook niet gedaan. Sterker nog, alle invloeden en inbrengen van JD lijken een beetje nadelig te zijn voor het eindresultaat - neem bv. Jagged Edge, totaal niet passend en soweiso al vrij vreselijk.
Maar Daz is het zeker nog niet verleerd, ook wat beats betreft (dat bewees hij al bij het laatste album van Kurupt). Het openingsnummer en het slotnummer zijn erg sterk, nog wat leuke gastoptredens, best degelijk album, maar meer ook niet. 3*

avatar van LapraS
All I need is goed .

avatar van LapraS
Zo weinig reacties voor dit best goede album .

Maarten||
Is dit dan het beste album dat Daz alleen heeft voortgebracht? Heb toch wel wat beters van em gehoord

avatar van Jorge-E
De nummers die ik al gehoord heb vind ik best wel goed. On some real shit bijvoorbeeld, alleen verpest Rick Ross het.

dit vind ik tog helemaal niet zon slecht album hoor,een van de betere zelfs die daz sinds een aantal jaren heeft uitgebracht. mijn verwachtingen hiervan waren niet zo hoog, omdat hij bij so so def had getekend, ik had verwacht dat hij een dirty south achtige plaat zou maken, maar dat is nog best wel meegevallen. alleen the one is best verneukt. voor de rest klinkt het allemaal best wel leuk. beste nummer vind ik wel DPG fo life, beetje funk achtige beat. maar ook money on my mind en rat a tat tat zijn erg goed. voor de rest is het ook allemaal wel best aardig, en
SoulSurvivor schreef:

hier ben ik het zeer zeker mee eens

Mezelf
Ironisch genoeg is het beste album van Daz (ok nu overdrijf ik misschien een klein beetje) het enige album waar hij zelf niet de overhand in heeft gehad qua producties enz..

Harco
Iemand die hier opheldering over kan geven?

Young Vee - All I Need.

Aantekening: dat Young Vee album komt uit '97.

De Schaafkaas
Lijkt me gewoon een mix van Daz Dillinger lyrics op een Dr. Dre beat. Niks officieels. Young Vee heeft anders dezelfde stem als Daz, en dat lijkt me erg sterk.

Dit album is trouwens wel matig te noemen. Dit is meer een So So Def album dan een Daz album, en dat is toch wel jammer te noemen,aangezien Daz een uitstekende producer is gebleken door de jaren heen.

Features als Jagged Edge, Johnta Austin, Avery Storm en Rick Ross zijn daarnaast ook nog eens totaal niet Daz. Toch een krappe voldoende, omdat ik een zwak heb voor de beste man zijn muziek en daarnaast er ook nog wel wat leuke hoogtepuntjes op staan (Money on My Mind, Rat A Tat Tat)

avatar van TheLegacy
Harco schreef:
Iemand die hier opheldering over kan geven?

Young Vee - All I Need.

Aantekening: dat Young Vee album komt uit '97.

Dat is gewoon Daz, je hoort ook in het nummer Jermaine Dupri So So Def zeggen.

En in "Young Vee" lyrics, "they say daz this, daz that"..

avatar van KILLERBEE99
Tweede album dat ik van daz geluisterd heb. Net als Matter of Dayz 3 sterren.