The Walkabouts - Cataract (1989)

Rock / Folk
Label: Sub Pop

1. Whiskey XXX (2:59)
  2. Hell's Soup Kitchen (3:27)
  3. Whereabouts Unknown (3:03)
  4. End-In-Tow (3:25)
  5. Bones of Contention (4:40)
  6. Home as Found (2:40)
  7. Smokestack (3:06)
  8. The Wicked Skipper (1:41)
  9. Drille Terriers (2:27)
  10. Specimen Days (3:47)
  11. Long Black Veil (5:04)
  12. Goodbye (To All That) (3:05)
avatar van Rainmachine
Deze afgelopen weekend voor een habbekrats (5 euro!) op de kop getikt, nog gesealed en dus nieuwstaat. Ongelofelijk dat dat nog voorkomt maar soit. Ik ken dit album niet maar wel de opvolger Scavenger die destijds nog in de verukkelijke 15 heeft gestaan en ook wel wat radio airplay heeft gehad. Ook de opvolgers heb ik destijds gekocht maar kan mij niet herinneren dat ik dit album eind jaren 80 heb zien staan.

Veel Amerikaans vinyl viel destijds onder speciale import en was vaak erg duur en moeilijk te vinden in de pre-internet tijd. Als plattelandsjongen was dit voor mij zeker niet bij de lokale platenboer te vinden maar die schade heb ik later ruimschoots ingehaald. Zeker toen het internet zijn entree deed zo eind jaren 90. Anyway, eerste indruk zover, lekker album wel een beetje rommelig maar er staan een aantal toffe nummers op. Productie technisch gezien had er meer in gezeten maar voor nu zeker 3,5 ster.