QB's Finest (2000)

Alternatieve titels: Nas and Ill Will Records Present QB's Finest | Queens Bridges Finest

Label: Ill Will

1. The Bravehearts - Intro (1:40)
  2. Nas, Capone, Mobb Deep, Tragedy Khadafi, Nature, MC Shan, Marley Marl, Cormega en Millennium Thug - Da Bridge 2001 * (4:33)
  3. Havoc, Big Noyd en Roxanne Shante - We Live This (4:10)
  4. Nas en Ruc - Real Niggas (4:40)
  5. Nas - Find Ya Wealth (3:41)
  6. Jungle, Cormega en Poet - Straight Outta Q.B. (3:56)
  7. The Bravehearts - Oochie Wally (3:59)
  8. Ya Boy Wild Wayne en Iman Thug - Our Way (4:49)
  9. Nature - Fire (3:41)
  10. Prodigy - Power Rap (Freestyle Interlude (2:25)
  11. Nas en Pop - Street Glory (3:31)
  12. Lord Black, Littles, Craig G. en Chaos - We Break Bread (4:44)
  13. Mr. Challish - Money (4:03)
  14. Prodigy en Nas - Self Conscience (3:16)
  15. Infamous Mobb - Die 4 (4:03)
  16. Nas, The Bravehearts en Millennium Thug - Kids in da PJ's (4:37)
  17. Nas en Millennium Thug - Teenage Thug (4:05)
totale tijdsduur: 1:01:20 (1:05:53)
L2K
Een paar goede tracks, meer niet. Oochie Wally is de meest irritante plaat ooit.

avatar van JLjuju
Idd.
Ik wil deze heel erg graag hebben. Ik ken alleen Power Rap, Da Bridge 2001 en helaas ook Oochie Wally. Wat hier een grote hit was.

avatar van Niek
Die Prodigy mag wel heel blij dat ie zo'n vet stemgeluid heeft, want wat komt die zwak zeg op Da Bridge. Gelukkig laat Nas daarna goed horen wie de baas is. Blijft toch wel een held zeg, ondanks alle kutplaten van tegenwoordig. Wel vet nummertje trouwens.

avatar van ThingMan
Lekker album dit. Toch mis ik wel een aantal rappers op dit album. Volgens mij komen Mr. Cheeks en LL Cool J ook uit Queens. Of is dit weer een ander stuk van NY?
De meest lekkere nummers We Break Bread, Self Conscience, Da Bridge en uiteraard Oochie Wally.

avatar van Shelter
mr cheeks en ll zullen toch niet op dit album passen kwa geluid.
deze lijst zit allemaal in dezelfde hoek kwa sound...
Overigens vind ik het zelf niet geweldig dit album.

avatar van Raul
heel matig album maar vind Kids In Da PJ's wel heel vet!

avatar van gweah
Find Ya Wealth, de solo song van Nas, niemand? Had niet misstaan op The Lost Tapes. Daar heb ik hem ook aan toegevoegd in itunes.

avatar van Jar0on
De track Self Conscience van Mobb Deep en Nas is voor mij 1 van me favoriete tracks ooit. Samen met Find Ya Wealth van Nas een hoogtepunt op dit album dat me totaal niet trekt. Ik blijf dat NY sfeertje rond 2000 echt helemaal niks vinden.

avatar van Dead_Presidents
Find Ya Wealth ?