't Hof van Commerce - Rocky 7 (2002)

Belgiƫ
Label: Kinky Star

1. Slaet op Min Gat (3:25)
  2. Kom Mor Ip (3:40)
  3. 'T Beste Moe Nog Komm (3:53)
  4. 4T4 Zegt (1:35)
  5. Punk of Yo! (4:12)
  6. Allo Concurrentie (4:42)

met Statiek

7. Dikkenekke (4:17)
  8. Buyse Zegt (1:17)
  9. Tusn Eemle en Elle (4:21)

met Stijn Nijs

10. Wik Ist? (3:59)

met de Freestyle Fabrik

11. Zonder Totetrekkerie (4:46)

met TLP

12. Leverancier Zegt (1:27)
  13. Zeg et Voart (4:19)
  14. Lat Mie Zin en Grust (6:23)

met Peter Lesage

15. Casino Royale (5:15)

met Massis en Mauro

Nanananana nana nana, Buzze è gerjid, kom mor ip !

verrassend sterk album, hiphop is niet onmiddellijk mijn dada, maar dit swingt, spuwt en rockt als de beesten.
En ze rappen in mijn taal : het Westvlaams !

Bjistige Wèreldskivve !!

****' 4,5 op 5 ****'

Deze schijf is af man...

Eind april (2005) komt hun volgende album uit en het zal noemen "ezoa en nie anders" hehe

We hopen het beste...

En dan staat 'thof daar onverschrokken op da podium ass te kicken en te lachen met de flikken
Z'ebben het maar te pikken as ze weer duidelijk heel den boel staan op te fikken...
4T4, holocaust aan de decks
't hof van Commerce, alleen in it voor de sex
ze draaien al mee van toen da hiphop nog nie hiphop was, ma funk,
van toen d'er op de kerk nog ne toren stond
Ma nu is 't kapot
De priester werd zot
De mensen zijn verdwenen en de wijn is verrot
De tijden zijn vervlogen
Tijd van komen, tijd van gaan
De beste dingen blijven nooit lang genoeg bestaan

maar ze komen dus terug op 27 april

avatar van BoordAppel
Ik versta er geen zak van, op een enkele line na, maar het klinkt allemaal wel gezellig. Goede beats en aardige MC's.

avatar van Kos
Kos
BoordAppel schreef:

Hahaha, precies wat ik ook dacht toen ik het laatst hoorde.

Zotte plaat en prachtig als je de teksten begrijpt (en ja ik begrijp ze , kben wok vandoa. )

It ,drienkt , rolt , smoart, slapt , doet , lat , stoart...

Zoalig! De beste plaat van 't hof ever !

szynell

eazyfan
BoordAppel schreef:

is dan ook onverstaanbaar voor een Nederlander (ik neem
aan dat je dat bent) omdat het in het vlaams is met veel dialect nouja ik zelf vind hen niet zo bijzonder goed.wel redelijke beats

ZONDER TOTTETREKKIE massas lekker liedje !!!!

De beste cd van het hof gemaakt.

SuperCD é, bere zaolige ploatn!

kverstoa ni, da widr (Izzegemnaers, West Vloamingn) zwo moeilik te verstoan zin, kuj da kjir utlegn?

Zeker en vast een dikke 5*

Ik hou van min stadsgenoot...

Voor zover Izegem een "stad" te noemen is natuurlijk. Dit is zeker de beste van het hof. Origineel, catchy, grappig. Of je het nu begrijpt of niet is misschien niet zó belangrijk. Hoewel als je het begrijpt het wel veel grappiger wordt omdat de teksten nu eenmaal grappig zijn, en gewoon omwille van het idee dat jij het verstaat en de meeste mensen niet. (ik ben van Brugge).

Ik woon 5 km van Belgie, en kom oorspronkelijk uit Zeeland, dus voor mij is het redelijk te verstaan.
Super album van deze gasten.

avatar van Santo09
Tonyvdb schreef:
Nanananana nana nana, Buzze è gerjid, kom mor ip !

En ze rappen in mijn taal : het Westvlaams !

Bjistige Wèreldskivve !!

****' 4,5 op 5 ****'

Kijk, wat ik raar vind is dat alle West-Vlamingen 't Hof goed vinden. Ongeacht wat hun natuurlijke muziekkeus zou zijn. West-Vlaamse rockers, jumpers, gabbers, punkers en andere vinden 't Hof allemaal goed, ondanks het feit dat ze normaal niet voor Hip Hop zijn. Ik ken géén West-Vlaming die het Hof níét goed vindt.

Is het dan gewoon taalgebonden dat men dit in West-Vlaanderen goed vindt? Begrijp me niet verkeerd, het swingt, spuwt en rockt inderdaad, maar daar gaat het niet om. Ik vraag me dan gewoon af of ze de muziek zelf óók goed vinden in West-Vlaanderen, of dat het enkel door de taal komt. Dezelfde beats, stemmen en flows, maar dan in het Antwerps, Limburgs of Gents, zou dat ook aanslaan? Puur muzikaal dan? Puur 'hiphopperig' gezien?

Johny Turbo met nen boombap beat onder, is dat goeie hip hop omdat het West-Vlaams is?

Of is het gewoon verstaanbaar voor de West-Vlamingen, en een leuke gimmick voor de rest?

Ik heb mijn bedenkingen.
Uit muzikaal hip hop oogpunt is dit natuurlijk een lekkere schijf ...

avatar van jassn
ik denk dat het toch vooral de beats zijn hoor die heel goed zijn en dat West-Vlaams is misschien toch wel iets dat maakt waardoor we het heel goed vinden, maar moest het geen goede beats zijn zouden we het ook niet appreciëren hoor (denk ik, ik toch)

avatar van Rhythm & Poetry
Een combinatie van Beastie Boys en Die Antwoord. Het eerste ruim voor hun tijd, en het geeft de muziek wat punkinvloeden, het laatste komt door de gekke taal waardoor het nauwelijks serieus is te nemen voor mij. Overigens houd ik ook niet van het punkerige, ben geen fan van de Beastie Boys en die voerden het vroeger echt beter uit dan dat deze heren het doen. Toch wordt Rocky 7 zo nu en dan vermakelijk door een aardig uitgevoerde duistere beat. Dit doet de sfeer goed. Maar ja, dan heb je die rare raps weer (er valt ook geen mooie flow te ontdekken op deze plaat) die het zo knullig laten klinken.

avatar van jassn
Jammer dat je het niet verstaat want de teksten zijn wel heel goed eigenlijk en ook wel belangrijk.

avatar van Rhythm & Poetry
Mjah, ik ben sowieso niet van het dialect. Ik zie het als een taalverarming. Het klinkt lomp en je komt er nergens mee in het leven.

avatar van niels94
Taalverarming

MindRuler
Ik zie dialect eerder als een tijlverrijking.
Dit is ook niet echt m'n ding om eerlijk te zijn.
Kowlier solo valt me beter mee.

avatar van Rhythm & Poetry
Dan hedde gullie ne andre mening.