Pat Metheny & Brad Mehldau - Metheny Mehldau (2006)

Jazz
Label: nonesuch

1. Unrequited (5:01)
  2. Ahmid-6 (6:35)
  3. Summer Day (6:25)
  4. Ring of Life (7:35)
  5. Legend (7:02)
  6. Find Me in Your Dreams (6:07)
  7. Say the Brother's Name (7:14)
  8. Bachelors III (7:24)
  9. Annie's Bittersweet Cake (5:32)
  10. Make Peace (7:06)
Ik heb een hekel aan het woord, maar ik vind het echt een subliem album: De heren overstemmen elkaar niet, ziten elkaar ook niet in de weg. Het mooie is: in het voorjaar komt deel 2 uit!

avatar van Fianosther
Mooi album dit, Mehldau en Metheny vullen elkaar bijzonder goed aan.

Er staan veel goede nummers op, de meeste gecomponeerd door Metheny trouwens.

Eigenlijk valt er weinig aan te merken op dit album behalve dan dat het gesoleer van Mehldau op Ring of Life wat ongeinspireerd klinkt. Toch krijgt het album niet de volle mep daarvoor mist het net iets teveel scherpe randjes denk ik.

WPE
Ik moest eerlijk gezegd wel even wennen aan dit album van Pat Metheny en Brad Mehldau. En dat terwijl ik al veel muziek van Pat kende. Na toch wel verschillende draaibeurten moet ik eerlijk bekennen: het zoveelste meesterwerk van Pat, in dit geval met Brad Mehldau, ook een heel goede jazzpianist (van de nieuwe lichting).
Geweldig mooi samenspel, zij vullen elkaar continu aan.