The Wounded - Sunset (2016)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Wolves We Raised (7:00)
  2. This Paradise (5:04)
  7. Sunset (5:40)
  8. The Fallen (5:39)
  9. Ruins (8:32)
avatar van permafrost
What the hell ???? Is dit in dezelfde bezetting als vroeger. Hier kijk ik dus echt reikhalzend naar uit.

avatar van Razoreater
permafrost schreef:

Eindelijk uit ja. Op de keyboardist na dezelfde bezetting als het laatste album.

De cd viel vandaag op de deurmat. Klinkt weer erg goed na de eerste luisterbeurt. Door de band al op YouTube gezet, en binnenkort ook op Spotify te vinden.

avatar van pos
pos
Cd lag ook bij mij gisteren op de mat. Ga er lekker voor zitten vanavond. The Cold klonk in ieder geval al ouderwets goed.

avatar van Onweerwolf
Hier is 'ie ook binnen. Nu nog een relaxed moment uitzoeken om hem voor het eerst te luisteren.

avatar van pos
pos
Fijne constante plaat weer. Niets nieuws in vergelijking met hun vorige plaat van 12 jaar geleden maar gewoon weer heel erg lekker.

avatar van Cloud
The Cold en Kings zijn mooie songs.

Demonizer
Dit is gewoonweg een zalige band en behoorden al veel verder te staan.
Mooie setting zou zijn. The Wounded gevolgd door Airbag, Anathema en als afsluiter Katatonia.
Topband

avatar van wizard
De afgelopen weken heb ik dit album regelmatig beluisterd op The Woundeds bandcamppagina. Het is een fijn album geworden. Bij de eerste tonen van Wolves We Raised was ik eigenlijk al overtuigd. De gothic rock van The Wounded is heel aardig, maar de sterkste troef hier is toch de emotie die zanger Marco van de Velde in z'n zang en teksten legt. Tussen de negen nummers die er op dit album staan, is geen zwakke broeder te bekennen. Helaas zijn er ook geen nummers die er echt bovenuit steken. Dat maakt dat het album wat mij betreft iets korter had mogen zijn, maar ik vermaak ook prima met het uur muziek waar The Wounded hier mee komt.
Fijn trouwens dat King ergens rond het midden van het album staat. Dat nummer heeft net een wat andere feel dan veel andere nummers op dit album, en zorgt voor wat afwisseling.

Een goed en consistent album dus.

Wat een geluk dat deel 4 is verschenen. Moeilijk om favoriete songs te benoemen; prachtig geheel (...een knap staaltje werk!).
Maar als het dan toch echt moet, ga ik voor nummers als: 'This Paradise' en 'Ruins'.