Basement Jaxx - Rooty (2001)

Electronic / Dance

7. I Want U (3:26)

met Mandy Senior

8. Get Me Off (4:49)

met Cherokee, Crystal, Derrick Carter en Mandy Senior

9. Where's Your Head At (4:43)

met Damien Peachy

10. Freakalude (0:29)
  11. Crazy Girl (3:20)
  12. Do Your Thing (4:41)

met Elliot May

13. All I Know (3:47)
  14. Romeo [Shinichi Osawa Tokyo Garage Mix] * (5:03)

met Kele Le Roc

15. Romeo [Shinichi Osawa Tokyo Garage Mix - Radio Edit] * (3:50)

met Kele Le Roc

Luchtiger dan zijn voorganger. Vond ik op de korte termijn niet erg, maar nu op de langere termijn denk ik toch dat hun debuut langer mee zal gaan dan dit album.

Electro_
Romeo is één van m'n favoriete Basement Jaxx-nummers. Where's Your Head At vind ik ook wel erg leuk. Maar een erg lange houdbaarheidsdatum heeft dit inderdaad niet. 3*

avatar van Ali Chemicali
Ik vind Do Your Thing 1 van Jaxx' beste nummers, maar de CD heb ik, maar luisteren ho maar. Het is niet slecht hoor, maar heel indrukwekkend is het nou ok weer niet 2,5*

Pauper
Where's Your Head At vind ik toch ondanks de terechte kritiek wel een erg prettig nummertje. Eigenlijk de hele CD heeft wel een heerlijk feel-good gevoel, toffe shit!

where's your head at is een supernummer

monique schreef:
where's your head at is een supernummer

én superclip

avatar van dj maus
Goed afgewerkt album met wederom een aantal briljante singles. Vooruitgang t.o.v. Remedy is dat de vullers niet zo als vullers klinken, maar zich redelijk tot goed kunnen meten met de hits.

De invloeden van rock, r&b en new wave worden al sterker en zullen na deze plaat gaan overheersen, dat laatste tot mijn grote spijt. Dit album kan mij echter nog steeds erg bekoren.

dVTB
Ben ik dan echt de enige die dit geniaal vindt? Ik vind 'Rooty' zonder enige twijfel het beste album van Basement Jaxx.

'Romeo' en 'Where's Your Head At' zijn bekende hits van deze plaat, maar het zijn andere nummers die ik geweldig vind: 'Get Me Off', bijvoorbeeld, dat in een heel laat stadium nog op single uitkwam. En vooral 'Broken Dreams' - een geniaal nummer dat meer had verdiend. Broken Dreams hoort bij mijn favoriete BJ-nummers; zonder twijfel.

avatar van Hanszel
Nee dVTB, je bent niet alleen. Ook ik vind dit het beste Basement Jaxx album. Vooral de vrolijkheid en de veelheid aan geluidjes en leuke breakjes enzo. Voorbeelden te over:

I want you met Down d-d-d-d-d down d-d-d-d down is geweldig, en Just one kiss, en ... naja, eigenlijk alles is leuk.

avatar van hpdewin
zeker niet alleen , als ik er een zou moeten kiezen(ookal ben ik niet egt een kenner) zou ik ook voor deze gaan.

avatar van Weirdo Wizzy
Basement Jaxx was toch zo'n beetje populairste dance act ongeveer rond die tijd (bij publiek én critici). Dat zie je hier op MuMe totaal niet terug. Zeer opvallend!

Remedy was de grote klassieker en Rooty het iets kleinere broertje. Het zijn niet de moeilijke composities die dit album heel goed maken ofzo. Het is vooral die frisse originele sound van Basement Jaxx en dat luchtige sfeertje. Ideale cd ook voor in de zomer. Ik had een tijd geleden dit album op 3 ster staan maar daar gaat toch een ster bovenop. Het zijn gewoon allemaal niets aan de hand nummers. Zo worden die wel meer uitgebracht, maar hier hoor je toch net even wat andere sampletjes, instrumenten, beats. Basement Jaxx is net als andere acts eigenlijk, maar dan gewoon net even wat anders. En dat is wat de muziek toch zo leuk maakt.

avatar van Weirdo Wizzy
Laatste reactie is toch wel iets te positief. Oke het is luchtige muziek op een aparte manier vind ik nog steeds. Maar de nummers blijven niet echt hangen bij mij eigenlijk. 3,0 ster heb ik er nu voor over. Op zijn tijd draaien blijft wel leuk verder natuurlijk

avatar van Booyo
1,5
Waar ik dit vroeger een uiterst plezierig album vond, is hier eigenlijk niks meer van over. Slechts 2 nummers, te weten Do Your Thing en met name Where's Your Head At, blijven nog steeds het luisteren waard.

tnf
Bij z'n voorganger zijn de absolute uitschieters sterker dan de uitschieters op deze, maar waren er ook een paar vullers aanwezig.

Bij deze zijn de toppen (5 en 6 zijn favoriet) nét iets minder hoog, maar hoeft er aan de andere kant geen moment geskipt te worden.

Een ontzettend commercieel plaatje. En toch heeft het, door de manier waarop het geproduceerd is, iets heel bijzonders. Is tevens vanaf dag 1 al een constante geweest in huize TNF. De 00's waren in smaaktechnisch opzicht wat grillig, maar deze cd is een soort rode draad die er altijd doorheen heeft gelopen.

avatar van RogerV
Ik vond het destijds een tegenvallende opvolger. Ze stoppen er mij teveel R&B in.

Where's your head at blijft wel een meesterlijk nummer net als Do your thing.

R&B???

Nou heb ik weinig tegen goed gemaakte R&B, maar dat ik dat soort muziek op deze cd veel hoor: nou nee.

Wél wat subtiele flirts met funk/jazz (misschien bedoel je dát eigenlijk?). Iets wat opvolger Kish kash voor mezelf mogelijk een stuk leuker had gemaakt, als ze deze lijn wat meer hadden doorgetrokken. Deze heeft een veel vriendelijker sfeer.

avatar van RogerV
In nummers als Romeo of I want U hoor ik toch veel elementen die daaruit gehaald zijn. Dat gaven ze ook in die tijd in interviews aan. Iig heeft het iets dat me niet lekker ligt.

En ja bij mij is R&B zoiets als bij jou IDM is.

tnf
I want you vind ik een kermisnummer. Een hele leuke wel te verstaan (zelfs een van de leukere nummers die erop staan), maar toch. Een kermisnummer.

Duidelijk een cd die op verschillende manieren gehoord kan worden.

Leuk, fris album van Basement Jaxx. Er staan inderdaad ook wat opvulnummers op maar over de gehele linie genomen hapt het album lekker weg. Broken Dreams, Breakaway en Just 1 Kiss zijn het leukst.