Yat-Kha - Re-covers (2005)

Rusland
Rock / Wereld
Label: Yat Kha

1. When the Levee Breaks (6:02)
  2. Man Machine (1:44)
  3. Ramblin' Man (4:31)
  4. In a Gadda da Vida (3:51)
  5. Love Will Tear Us Apart (3:09)
  6. Her Eyes Are a Blue Million Miles (3:37)
  7. Pesnya O Giraffe (A Song About a Giraffe) (3:12)
  8. Orgasmatron (3:52)
  9. Wild Mountain Thyme (Will Ye Go, Lassie Go?) (3:26)
  10. Toccata (2:15)
  11. Black Magic Woman (3:41)
  12. Exodus (4:49)
  13. Play with Fire (2:48)
  14. Pesnya Mergena (The Song of Mergen) (3:50)
avatar van Nagelschip
Bob Marley, Joy Division, Kraftwerk zelfs een oud Schots lied 'Wild Mountain Thyme' weet Albert Kuvezin, zanger van Yat-Kha, op dit album te zetten.

En hoe. Met zijn onmenselijk meesterlijke stem verwoord hij Man Machine zoals dit nooit meer zal gebeuren, en Wild Mountain Thyme zoals dat nooit eerder gedaan is.
Hoewel ik sceptisch was over dit album, aarzelde ik niet het aan te schaffen, en werd neergestoken toen ik het geluid van zijn stem hoorde in een melodie mij al lang bekend.
Bekende nummers gecovered door een Tuvaanse rock-groep, ik heb het nooit eerder gehoord; En ik denk dat er maar weinigen zullen zijn die hen zullen, of kunnen, volgen.

Yat-Kha doet het in ieder geval geweldig, hun combinatie van rock en traditie is ongekend.

avatar van Nagelschip
Meer en vaker geluisterd, een volle 5 sterren kan hier uit voortkomen. Led Zeppelin, Motorhead, in een verpakking zoals we nooit meer zullen horen!

Albert Kuvezin, die op een avond aan zijn bureau zat en zich bedacht; ik wil meer met mijn muziek. Voor zich lagen cd's van genoemde bands, en hij besloot dit om te zetten in zijn eigen versie.

En zie hier, wat een geweldige man is Albert, uniek als persoon, ongekend in stemgeluid.
Geweldige muziek.