M.O.D. - Rhythm of Fear (1992)

Label: Nuclear Blast

1. Objection / Dead End (4:04)
  2. Get Up and Dance (3:00)
  3. Step by Step (2:52)
  4. Rhymestein (2:38)
  5. Minute of Courage (1:29)
  6. Irresponsible (2:29)
  7. Override Negative (3:43)
  8. I, the Earth (1:52)
  9. Spy Vs. Spy (1:54)
  10. Intruder (2:28)
  11. Jive Time Jimmy's Revenge (2:39)
  12. Rally (NYC) (1:40)
MetalDex
Een verrassend goede, energieke hardcore / cross-over plaat, zeg. Hoewel het in het midden een beetje inkakt, hebben het begin en het einde enkele enorm lekkere hardcore nummers. Ook het rapmetal nummer Rhymestein doet het goed. Jammer dat op de volgende platen - en vooral op The Rebel You Love to Hate - zoveel meer de focus daarop wordt gelegd.
Maar dit is precies zoals ik M.O.D. wil hebben, energiek en leuk, niets meer, niets minder.

avatar van B.Robertson
Best wel een leuk album van Billy Milano alleen jammer dat zijn bandleden van Surfin' M.O.D. en Gross Misconduct allemaal verdwenen zijn. Billy zelf is hier als bassist te horen en gitarist Tim McMurtrie (bekend van het debuut) is weer terug in de gelederen. Vrij kort plaatje als je bedenkt dat z'n laatste schijf alweer drie jaar geleden was. Korte onzinnummers staan er helaas niet op, wel wat instrumentaaltjes die niet al te lang duren. Get Up and Dance is m'n favoriete nummer en de rap in Rhymestein kan ik ook wel waarderen.