Pixel - Set Your Center Between Your Parts in Order To (2006)

Denemarken

3. Feeds (8:25)
  4. Lion (8:20)
  5. .Matrix (6:44)
Sietse
Wederom een zeer fijne Raster-Noton plaat.
Fijne minimale muziek met veel klikjes en bliepjes met als uitschieter voor mij .Matrix wat erg veel doet denken aan "Music for dot matrix printers" van [the user].

Liefhebbers van Alva.Noto en Ryoji Ikeda weten zich hier wel raad mee lijkt mij zo.

avatar van essence
Dit is inderdaad heel fijne minimalistische electronica van een geschoold jazzmuzikant. Clicks 'n cuts ondersteund door subsonische baslijnen. Deze plaat werd als het ware geïmproviseerd in de studio, en later zonder overdubs en editing op cd gegooid en dat komt de spontaniteit van deze toch wel 'academische' sound zeker ten goede. Ik had van deze artiest nog nooit iets mogen horen en het was mij een fijne eerste kennismaking.

tuktak
deze plaat is voor mij wel een uitdaging. heb hem gekocht omdat het ik het wel vaag vond, en de hoes erg mooi. int echt istie mooier dan op het plaatje. 1,5 keer zo breed als een normale hoes, en een apart uitschuifmechanisme. nu ben ik niet zo technisch dat daar het water van in de mond loopt, het muzikale deel is het meest belangrijk natuurlijk. het is erg abstract allemaal, de subs als in sinus intrigeren me wel, die klinken erg gaaf. na deze plaat moet ik echt even bijkomen doormiddel van wat melodieuzere muziek, anders wordt er ik behoorlijk wazig van

Ik Doe Moeilijk
Ja, hier moet ik ook wel van bij komen. Het is haast psychedisch minimalisme. Prachtig eigenlijk, zoals ik al zei: Ja!