Bo Diddley - Have Guitar, Will Travel (1959)

Blues
Label: Checker

1. She's Allright
  2. Cops and Robbers
  3. Run Diddley Daddy
  4. Mumblin' Guitar
  5. I Need You Baby (Mona)
  6. Say Man
  7. Nursery Rhyne
  8. I Love You So
  9. Spanish Guitar
  10. Dancing Girl
  11. Come on Baby
avatar van marco straaten
Cpos and robbers en i need you baby; heerlijke muziek!!

twnmrs
Briljante Cover!

avatar van jorro
Nummer 13 in de 100 greatest albums of 1960. Prima nummers, ik vind alleen de zangstijl niet bijzonder. Het is vooral meer gesproken dan gezongen in veel nummers en dat spreekt mij iets minder aan. Het gitaarspel daarentegen is erg fraai
3* voor nu.

avatar van AOVV
Toffe albumcover (iets wat wel meer voorkomt bij Bo Diddley), maar de nummers weten me wat minder te begeesteren dan op zijn eerste twee platen. Die staan dan ook tjokvol (soms oudere) singles, en dat materiaal beklijft toch wat meer. Deze songs zijn allemaal best aardig, maar ook niet meer dan dat.

3 sterren