Ghost Trucker - The Grand Mystique (2006)

Label: Excelsior

1. Intro (0:08)
  2. Lost in Space (2:47)
  3. I've Got the Strangest Thoughts (3:34)
  4. Shadows (3:27)
  5. Under the Stars (3:12)
  6. Happy Like a Dog (3:14)
  7. Going South (1:37)
  8. Twentyfirst Century (2:20)
  9. Lost Girls (3:42)
  10. If This Would Be the Death of Me (2:45)
  11. I'm Hanging On (2:49)
  12. Tonight the Night (2:16)
  13. Enemy of Mine (3:27)
  14. Nameless * (1:25)
Dit plaatje bevalt me wel. Ik kan het in elk geval flink wat keren achter elkaar draaien zonder dat het me gaat vervelen.
Toch heb ik het nare voorgevoel dat dit er wel eentje uit de categorie "te veel maakt misselijk" is.
M.a.w. over een tijdje zou de waardering wel eens naar beneden kunnen gaan kelderen. Maar goed dat moet de tijd dan uitwijzen. Nu vind ik dat we er een leuk (gelegenheids?) bandje bij hebben hier in Nederland en nu vind ik dit gewoon een heel erg relaxed album. Heerlijk..... (en stiekem hoop ik over een tijdje bij dit album te kunnen schrijven dat de waardering alleen maar omhoog is gegaan en mijn vermoedens helemaal fout waren).

avatar van Erikpol
Hij zit nu op de luisterpaal!
T is inderdaad een lekker album. Maar toen ik het label zag wist ik al genoeg!

sq
Dacht ik ook weer eens een leuke nieuwe 'als eerste' te hebben ontdekt, vlak na plaatsing op de luisterpaal. Gisteren net iets te lui om m maar meteen op de site te zetten, en baf! jawel, is aERo me weer net voor!

Enfin, ik vind dit dus ook mooi. Ik ga dit zeker kopen. Ik kan ook wel meekomen in aERo's 'voorgevoel', wat wel meer optreedt bij albums met 'naieve-melodie-liedjes' zonder al teveel opsmuk. Dat had ik bijvoorbeeld ook met labelgenoot Solo; ook mooi maar niet iets om al te vaak te horen. Maar niet elke CD hoeft je lijflied te bevatten. En ach, dat is natuurlijk ook een kwestie van op tijd weer wat anders kopen .

Nou sq: ik heb hem weer een keer gehoord en ik denk dat ik dit dus ook ga kopen. Dan maar het risico nemen, maar tot nu toe nog totaal geen verveling eerlijk gezegd (iets wat ik met een aantal excelsior bandjes wel heel snel al heb).
Het voorgevoel blijft, maar soms moet een mens risico's lopen en een voorgevoel hoeft niet altijd uit te komen

*Laura*
Ik heb 'em inmiddels ook al een aantal keer op de Luisterpaal beluisterd, en ik denk er ook aan deze cd aan te kopen.

The grand mystique is een erg mooi plaatje zonder echte uitschieters, maar ook zonder slechte nummers. Het kabbelt allemaal rustig voort, maar niet op een manier die verveelt. Mooie hoes, vind ik ook!

avatar van HiLL
Wat een heel gaaf album! En van eigen bodem ook nog! Wat krijgen we te horen? Rock? Ja! Pop? Ja! Psychedelisch? Ja! Leuke riedeltjes? Ja! Gitaarwerk? Ja! Strijkwerk? Ja! Mooie stem? Ja! Is dit een aanrader? Ja! Waarom? Gewoon mooi, leuk, beetje gek, maar vooral leuk! Ster? Nee! Sterren? Ja! 4!

Ik ben blij dat ik dit album inmiddels op cd heb. Want oei wat een lekker plaatje, en het klink natuurlijk een heel stuk beter als op de luisterpaal.
Dit gaat mijn favoriete cd van eigen bodem dit jaar worden, dat staat wel vast.

avatar van KampF
Ik zoek deze cd

avatar van bonothecat
Ik heb ze gisteren in het voorprogramma van The Dears gezien in de melkweg. En deze band bevalt mij wel, eens kijken of ik aan dit cd-tje kan komen.

avatar van ChrisX
Vanavond, aangetrokken door het mooie hoesje, dit album eens beluisterd en ik was al snel verkocht. Muzikaal doet het me erg denken aan een poppy variant op The Flaming Lips ten tijde van Yoshimi Battles The Pink Robots. Komt denk ik door al die electronische ritmes.

NU live op KINK te beluisteren, nog tot 12 uur

sq
Inmiddels thuis ontvangen. Is te bestellen bij Excelsior zelf voor 14,90. Geen verzendkosten!

Dro
Blijft mooi, hoor je nog maar weinig van.

Een van de meest verrassende platen van 2006 wat mij betreft.

avatar van zaaf
meer dan 5 jaar stil. hier en volgens mij roald ook.

mensen, roald, dit is niet terecht. een grote meneer in nederland muziekland, met een mooi platenverleden waar ik blij mee ben en zeker en vast niet de enige!

laat je horen!!