Cuby+Blizzards - Forgotten Tapes (1979)

Blues
Label: Philips

1. L.S.D. (Got a Million Dollars) (3:31)
  2. Richard Cory (2:45)
  3. Feeling Like a Suitcase (2:39)
  4. Because of Illness (2:00)
  5. Woman (3:07)
  6. On the Road (6:04)
  7. Stepping in My Shoes (1:59)
  8. You Don't Know (3:44)
  9. Session (3:43)
  10. That's Allright (12:18)
  11. Your Body, Not Your Soul (2:17)
Pieter Paal
Weet iemand of deze in de versie als hierboven ooit als CD verschenen is?

avatar van Oldfart
Wist niet eens van het bestaan van vinyl hiervan af; nooit gezien.
Is't wat?

Pieter Paal
Zeker weten, een verzameling single-kantjes die niet op de reguliere albums verschenen zijn en opnames die zijn blijven liggen uit dezelfde tijd.
Vanochtend heb ik deze CD op Internet gesignaleerd, maar op een voor mij onbekend label. Ik hoop dus dat de kwaliteit daarvan ook goed is.

Voor zover zijn mij bekend:

L.S.D. (Got a Million Dollars) 1966
= hun eerste single voor Philips was een nummer van Tom McGuiness, lid van de groep Manfred Mann
Voor het CNR-label hadden C+B in 1965 al de single 'Stumble and Fall/I'm so restless' uitgebracht.

Richard Cory 1966
= het b-kantje van 'You Don't Know' en is een Simon & Garfunkel-cover.
Dit nummer is eerst door de groep Them (met Van Morrison) en in de jaren 70 nog eens live door Wings (met Paul McCartney) gecoverd.

Feeling Like a Suitcase 1967
= het b-kantje van 'Another Day, Another Road'.

Because of Illness 1969
= het b-kantje van 'Appleknockers Flophouse'.

You Don't Know 1966
= eerst uitgebracht als het b-kantje van 'Back home (a man)', maar is later weer vervangen door 'Sweet Mary' en was vervolgens weer een a-kantje met op de b-kant 'Richard Cory'.

Your Body, Not Your Soul 1966
= het b-kantje van 'L.S.D. (Got a Million Dollars)'.

avatar van Janz
Pieter,
De oorspronkelijke release is van Philips. De heruitgave op CD is van Universe Productions, een klein Nederlands label dat overigens ook de CD-releases van Kid Blue en Showbizz Blues (Brood) verzorgde. De kwaliteit is OK. Showbizz Blues ligt momenteel bij het Kruitvat te koop. Overige CD's bij mijn weten alleen 2e hands verkrijgbaar, dus lastig en prijzig.

Pieter Paal
Thanks. Die Showbizz blues (die gele) van dat label heb ik in mijn verzameling en de geluidskwaliteit is inderdaad goed.
Ik heb ook wat zitten Googlen. Via bit-torrent is 'Forgotten tapes' wel als onderdeel van een C + B-collectie te downloaden, maar ik heb liever het origineel.
'Kid blue' heb ik ook nog niet, maar ik zag wel verschillende uitgaven in het boekwerkje van de 'My way'-box van Brood afgebeeld staan.

avatar van nlkink
Op Discogs staat dat 'Forgotten Tapes' in 2014 wederom bij Universe op CD is verschenen. Als we er vanuit gaan dat dat klopt dan moet ie gewoon verkrijgbaar zijn bij de lokale platenboer.

Eindelijk kan ik deze Forgotten Tapes eens luisteren, nu ik deze fantastische box voor een mooi prijsje heb gevonden: Cuby & The Blizzards - Alles Uit Grolloo (CD, Album, Reissue) | Discogs

Hele oude singles en b-sides, die soms nog iets meer rocken dan dat je de blues erin hoort. Maar wat klinken ze allemaal fijn. Vooral debuutsingle L.S.D. (Got A Million Dollars), b-side daarvan: Your Body, Not Your Soul, Richard Cory & Feeling Like A Suit-Case.

Verder staan hier 4 live nummers op, waarvan 3 samen met Herman Brood uit 1978. Die komen van deze LP: Cuby & The Blizzards Featuring: Herman Brood - Live | Discogs
Daarvan vind ik het ruim 12 minuten durende That's All Right werkelijk geweldig. Het doet me wat aan The Allman Brothers Band At Fillmore East denken, bepaald een compliment.

Het enthousiasme en de klasse straalt er weer vanaf. Ook dit verzamelwerk van Cuby + the Blizzards is weer de moeite waard!

avatar van Larzz
Heb de indruk dat Herman Brood ook zingt op That's All Right. En Harry Muskee op mondharmonica.