Nils Lofgren - Crooked Line (1992)

Label: Rykodisc

1. A Child Could Tell (4:21)
  2. Blue Skies (3:58)

6. Crooked Line (4:54)
  7. Walk on Me (4:05)
  8. Someday (5:31)

met Neil Young

9. New Kind of Freedom (3:40)
  10. Just a Little (3:22)
  11. Drunken Driver (6:27)
  12. I'll Fight for You (2:47)
Zéér onderschat album! Jammer!!! Misschien te weinig bekend. Dat zal het zijn.

avatar van Twinpeaks
Prima plaat van Lofgren.Uitstekende composities en goed geproduceerd ook.De kracht zit hem in het gitaarspel van Lofgren.Tekstueel is hij soms wat simpel,maar de muziek maakt dat meer dan goed.Ik kocht deze cd ooit voor 1 euro geseald en wel.
You blijft in al zijn eenvoud een pareltje en ook Drunken Driver is prachtig van opzet.

Zonder twijfel het beste studio album van Nils. Voor diegenen, die Nils Lofgren niet kennen. Hij is vast lid van Bruce Springsteen's E-Street Band. Begonnen als studio muzikant en die bij tijd en wijlen solocd's maakt. Crooked Line laat zijn virtuositeit op gitaar zien (beter gezegd horen). Daarbij gevoegd prachtige composities en zijn aparte stem staan garant voor kwaliteit, die je zelden vindt. Afwisseling is troef op dit album. Van stevige rock: Misery, Drunken Driver, Crooked Line, Walk On Me overgaand op meer subtiel werk als:Blue Skies, You, A Child Could Tell om af sluiten met de fantastische uitsmijter: I'll Fight For You. Een album om je vingers bij af te zuigen. En toch onbekend bij het gros van de MuMe'rs. Het is tegelijkertijd een raadsel en een schande!!!

avatar van IntoMusic
Eens met Ad dat dit een ijzersterk album van Nils is. Het beste weet ik niet, want ken eigenlijk de andere albums van hem niet. Destijds aangeschaft vanwege de 2 nummers waarop Neil meezingt, maar dat zijn absoluut niet de sterkste van het album.
Drunken driver en inderdaad de afsluiter zijn geweldige tracks. Lekker afwisselend en zeker een vette voldoende waard.