Los Lonely Boys - Sacred (2006)

Blues / Rock
Label: Sony

1. My Way (4:26)
  2. Orale (3:46)
  3. Diamonds (3:16)
  4. Oye Mamacita (3:33)
  5. I Never Met a Woman (4:47)
  6. Roses (3:53)
  7. Texican Style (4:06)
  8. One More Day (3:38)
  9. Memories (4:12)
  10. My Loneliness (4:45)
  11. Outlaws (4:43)
  12. Home (3:42)
  13. Living My Life (4:31)
  14. Iselia * (3:24)
avatar van Justinx
Heb dit album vandaag toegevoegd met in mijn achterhoofd houdend dat ik Sacred een plekje zou geven in mijn persoonlijke top 10. Toch zit ik nog een beetje te twijfelen of ik dit album of hun vorige album (Los Lonely Boys) ga plaatsen. Ze zijn allebei zoo goed... Geweldige band vind ik dit!

avatar van Justinx
Tot op heden nog geen ''nuttig'' commentaar gegeven op dit album en ik zou me moeten schamen gezien dit toch wel een van mijn beste albums is. Na het geweldige debuut die ik bekroonde met 5 sterren, komt eigenlijk een net zo geweldig album van deze Texaanse heren van Los Lonely Boys. Hoewel de muziek enigszins lijkt op Santana wil ik Los Lonely Boys alles behalve een gelijkenis trekken. Waar ik Santana's muziek helemaal niet interessant vind, is Los Lonely Boys kortweg geweldig te noemen. Santana houdt op bij stevige gitaarpartijen, Los Lonely Boys gaat verder dan dat. Ook op Sacred komt dit geweldig naar boven. De lekkere Tex-Mex rock gaat hand in hand met blues en country, wat deze Sacred divers en natuurlijk zeer luisterbaar maakt. Er komt dan ook een divers instrumentarium om de hoek kijken. Natuurlijk blijven de geweldige gitaarpartijen (vergezeld met uiteraard de nodige solo's) het belangrijkste element van de Los Lonely Boys platen, maar het zijn ook zeker de andere instrumenten die dit plaatje naar een hoger niveau weten te brengen. Wat te denken van een onder andere een orgel, mondharmonica en een trompet. Instrumentaal zit het dus dik in orde, maar hoe zit het met de vocalen? Want het debuutalbum was met name erg sterk door de harmonische vocale partijen van de heren. Ik weet de technische termen niet, maar de verschillende stemmen (1e, 2e en 3e stem) zorgen altijd voor kippenvel. Dit is zeker niet anders bij Sacred. Nogmaals zijn we getuige van harmonische zangpartijen van de drie en ook het ''meeneurie-gehalte'' is zeker groots aanwezig. En zoals je misschien weet heb ik daar een zwak voor. Alles samengevat is ook het tweede album van de band er een die je zeker niet mag missen. Eigenlijk zou ik ook Sacred moeten bekronen met 5 sterren, maar daar wacht ik nog heel even mee. Voor nu laat ik het bungelen op 4,5* met vast en zeker na een tijdje een 5* tot gevolg. Alom respect voor dit plaatje. Ik kan niet wachten op de volgende!