The Jackson 5 - ABC (1970)

Pop / Soul
Label: Motown

1. The Love You Save (2:59)
  2. One More Chance (2:56)
  3. ABC (2:55)
  4. 2-4-6-8 (2:55)
  5. (Come 'Round Here) I'm the One You Need (2:46)
  6. Don't Know Why I Love You (3:47)
  7. Never Had a Dream Come True (2:58)
  8. True Love Can Be Beautiful (3:24)
  9. La-La (Means I Love You) (2:52)
  10. I'll Bet You (2:26)
  11. I Found That Girl (2:57)
  12. The Young Folks (2:50)
Davez
Op zich geen slechte plaat maar ik heb het moeilijk met kinderen die de show stelen op een plaat. Geef mij maar Michael Jackson vanaf 1975, deze onderontwikkelende ( maar wel mooie) stem haalt de plaat wat naar beneden.

the love you save en abc zijn uiteraard de hits, motown en soulfans kennen waarschijnlijk ook i found that girl en one more chance.

Mijn keuze voor beste nummer gaat naar don't know why i love you.

avatar van MJ_DA_MAN
Zelfde niveau als hun debuut; vermakelijk maar super hoogstaand of zo.

3* dus.

Ik ken niet alles, maar wat een prachtige harmonie in The Love You Save..

Zijn Don't Know Why I Love You en Never Had a Dream Come True de Stevie Wonder liedjes?

avatar van MJ_DA_MAN
Ja.

Lacoste
Vind dit echt een lekkere cd, net zoals bijna alles van de J5, The Love You Save is en blijft toch 1 van mijn favorieten, was trouwens ook een favoriet van Michael zelf, zong hem tijdens elk concert nog!

4,5***

Music & Me
Wordt het inmiddels niet eens tijd voor Remastered cd's van de J5. Begin me langzaam wel aan de slechte kwaliteit (in vergelijking met) te irriteren.

Er zijn nog nooit remasters van de J5 platen geweest, best wel vreemd eigenlijk.

Michael's solo werk uit de motown tijd is wel in remaster te krijgen in de naam van Michael Jackson - Hello World (2009)

avatar van ThePrinceOfPop
Het begint heel ijzersterk, vanaf True Love Can Be Beautiful daalt het niveau, maar het blijft een heerlijk album met een paar geweldige nummers.

avatar van lennon
vandaag op lp gevonden tegen een zeer schappelijke prijs!

Leuke plaat, en met de kennis achteraf wat er van MJ zou worden, blijft het toch heel bijzonder om te horen hoe zo'n jong ventje zo vol zat met talent!

staan genoeg leuke deuntjes op dit album om t gewoon een goed album te noemen! Normaal kan ik echt niet tegen kind sterretjes en hun helium stem, maar MJ is echt een uitzondering.

Dit debuut is een mooie voorbode van wat er nog zou komen.

I'll Bet You vind ik het absolute topnummer van het album, had alleen wat langer mogen duren!

avatar van Supersid
vandaag op lp gevonden tegen een zeer schappelijke prijs!

Ikzelf gevonden aan 2€ (nieuw vinyl dan nog): doe je beter?

De plaat zelf viel me erg tegen, staan niet echt klassiekes op, voor mijn part. Het beste zou waarschijnlijk nog moeten komen (al zou het in groepsverband ook snel weer gaan)...

avatar van lennon
Haha ja 1,50, maar niet helemaal in nieuwstaat, maar zeker ook niet versleten.

Een lp uit 1970 mag van mij ook best wat extra kaakjes hebben.

Geen historisch goed album inderdaad, maar wel heel vrolijk en goed luisterbaar.

avatar van rkdev
lennon schreef:
Dit debuut is een mooie voorbode van wat er nog zou komen.
Hun debuut (met bijbehorende hitsingle I Want You Back) brachten ze al een jaar eerder uit:
The Jackson 5 - Diana Ross Presents the Jackson 5 (1969)

rkdev schreef:
The Jackson 5 - Diana Ross Presents the Jackson 5 (1969)

Ja sorry kwam ik later ook achter... dit 2e debuut dan