Hot Cross - Cryonics (2003)

Punk / Metal
Label: Level Plane

1. Fortune Teller (3:26)
  2. A Weekend Spent Askance (2:09)
  3. Pretty Picture of a Broken Face (3:11)
  4. A Tale for the Ages (4:11)
  5. Dissertation (3:32)
  6. In Memory of Morvern (3:02)
  7. Patience and Prudence (2:56)
  8. Frozen by Tragedy (2:44)
  9. Figure Eight (3:17)
  10. Requiescat (4:21)
sxesven
Kekke plaat wel. De cleane vocalen hadden ze van mij echter wel achterwege mogen laten. Mede (of vooral) door de aanwezigheid van Billy Werner's (fenomenale!) screams dringt een vergelijking met Saetia zich toch onvermijdelijk op, waarbij deze Hot Cross dan toch overkomt als een soortement Saetia-light. Echter, Saetia is natuurlijk gruwelijk geniaal, wat betekent dat dit dus nog altijd zeer genietbaar is, en meer dan bovengemiddeld goed. 4* lijkt me dan ook een nette score. Erg vette afsluiter trouwens, Saetia-waardig.

avatar van Jazper
Het is dat de muziek wel ok is, maar die zang doet me soms denken te maken te hebben met een grap. Wat een knulligheid, vooral die cleane. Ik vind de niet cleane ook niet echt overtuigen eigenlijk. Het laatste nummer vind ik ook het beste touwens.
Wel leuk is wat ik er van kan maken. En daar horen 3 sterren bij