Burd Early - Magnet Mountain (2001)

Country

7. Obey (3:33)
  8. Don't Wake Me (5:16)
  9. Proper Place (4:09)
  10. Poke Me (4:11)
  11. Magnet Mountain (2:48)
avatar van philtuper
Onderschat meesterwerkje van deze singer-songwriter uit the Big Apple. Burd Early is het alter ego van James Angelos en hij heeft toch wel minimaal 3 pareltjes op zijn naam staan. Voor diegene die de muziek van Will Oldham en Bill Callahan (Smog) weten te waarderen is dit zeker een aanrader.

Magnet Mountain, Leveler en Observatory EP zijn prachtige albums.

avatar van Ducoz
Daar is geen woord van gelogen, philtuper.
Je zou deze man kunnen omschrijven als, zonder afbreuk te doen van de artiest, het liefdeskindje van Bill Callahan en Will Oldham; Will Callaham

Sietse
Ooit in het voorprogramma van Songs: Ohia gezien. Erg mooi optreden en daar een andere CD van hem gekocht.
Deze heb ik ook, maar vind ik persoonlijk wel iets minder dan Leveler.

Ducoz schreef:
Daar is geen woord van gelogen, philtuper.
?

avatar van philtuper
12 jaar na dato nog steeds van een ongekende schoonheid. Prachtplaat!

avatar van philtuper
Ducoz Voor 1,50 (!) op te snorren via Discogs. Das een softijsje...
Buy Burd Early - Magnet Mountain (CD) at Discogs Marketplace

avatar van Germ
Germ (crew)
Hele mooie plaat. Blind aan te schaffen voor fans van de hierboven al beschreven Will Oldham en Songs Ohia.