Mathew Jonson - Decompression EP (2004)

Canada
Electronic / Dance
Label: M_nus

1. Decompression (10:49)
  2. Ultraviolet Dream (6:49)
avatar van brooklyn
Decompression is te vet natuurlijk. Dat scheurende geluid de hele tijd, magisch...

Gave EP inderdaad. Ultraviolet is ook een mooie meeslepende track.

avatar van John Doe
Ja, beide tracks zijn goed. Fijn, die langgerekte jams van Mathew Jonson met simpele beats en een paar synthesizers. De Decompression EP vind ik niet groots, maar wel meevoerend en van hoge kwaliteit.

Charmante simpele snares vind ik dat in beide tracks gebruikt zijn. De effecten erop hebben het geluid ervan kapot gemaakt, waardoor het amateuristisch aandoet, maar toch is het zo gebruikt dat het juist leuk werkt en je een niet standaard productie om je oren krijgt.

avatar van Leonard91
Allebei leuke tracks maar track een springt er natuurlijk wel bovenuit.
Heb ook nog een set op de pc staan waar James Holden hem erg leuk mixt, super nummer.

avatar van unaej
Aangename EP, zeker weten. Vooral 'Decompression' voelt erg lekker aan, met dat "scheurende geluid" de hele tijd...

En dan toch maar 3 hemellichaampjes, unaej?

avatar van unaej
herman schreef:
En dan toch maar 3 hemellichaampjes, unaej?

Ja, het spijt me, maar "plakken" doet 'ie niet echt. 'Decompression' is me namelijk iets te luchtig om in de hogere contreien van mijn stemlijst te infiltreren.

thejazzscène
John Doe schreef:

Decompression vind ik juist wel groots. Inderdaad vrij minimaal maar zo'n meevoerende sfeer die dat nummer in zich draagt. Dat tweede nummer daarentegen vind ik niet eenvoudig meeslepend/ 'piep-knars' genoeg. Het is te geforceerd. Binnen twee weken ga ik hem zien in Berghain. Als ze me binnen laten natuurlijk... Moet heerlijk zijn deze muziek in een mijlenhoge fabriekshal te ervaren. Hoe kan ik me best kleden, denk je? Gay of alternatief?

avatar van Leonard91
Wat is decompression toch lekker zeg!

Net terug van een klein weekje Berlijn waar ik o.a. deze plaat in een klein platenzaakje in Kreuzberg heb opgepikt. Tussen een hopp belletjes moest je aanbellen bij de platenzaak waarna iemand van ergens binnen in het gebouw naar de deur toe kwam, hem open deed en ons aankeek met een blik van: "Wat komen jullie hier nou doen?" Bleek hij Surinaams te zijn en perfect Nederlands te praten. Tussen zijn verzameling van vooral Funk, Hip Hop, enz had hij ook een schapje met "House" waar wel wat leuke platen tussen zaten voor gunstigere prijzen dan in Nederland.

Berghain heb ik niet geprobeerd maar ik heb begrepen van wat kennissen dat je juist niet te hip moet zijn. Juist een beetje shabby, zoals de kleding uit alle vintagewinkeltjes. (Of is dat nu juist hip?) Maargoed, daarnaast is het vooral een flinke dosis geluk (denk ik). Ben maar blij dat je niet Brits of Frans bent.