Supastition - 7 Years of Bad Luck (2002)

Label: Freshchest

1. Intro (1:35)
  2. Live Like That (4:20)
  3. Celebration of Life (3:30)
  4. Da Waiting Period (5:24)
  5. Body Language (4:12)
  6. Best of Life (3:46)
  7. That'z Musik (4:38)
  8. Crown Me!!! (3:28)
  9. Mixed Emotionz (4:07)
  10. The Trademark (4:40)
  11. Fallen Star (4:02)
  12. Hip-Hop VS Life (3:40)
  13. 2nd Name (4:02)

met The Nobodies

14. Dreamland (9:35)
  15. Mixed Emotionz [Remix] * (4:07)
  16. Me Minus U * (2:07)
totale tijdsduur: 1:00:59 (1:07:13)
avatar van Steez
Vind dit een sterk debuutalbum van Supastition. Lekkere flow, goede teksten en goede beats. Toppertje. 4.5

Jammer overigens dit ik dit album nergens in een shop kan vinden. Zou hem graag aanschaffen.

Zowiezo zijn zijn albums moeilijk te vinden. Toevallig heb ik de twee laatste van deze man...

avatar van -marco-
Gister orgineel op de kop getikt, zoooooooooo blij mee. Koste me een hoop centjes, maar heb het er graag voor over.

Nu maar een paar goede luister sessies geven, maar kan bijna niet mis gaan!!!

Marco de mazzelpik ga ik je noemen

avatar van -marco-
Ik kan niet anders dan 4,5 * geven. Wat is dit ongeloofelijk goed zeg, niet normaal. En nee niet omdat ik er veel voor heb betaald, dit is gewoon kwaliteit!

Zijn beste werk!

Sluit een 5* voor de toekomst niet uit.

avatar van Flipm0de
Supastition heeft voor mij de deuren naar de underground geopend met Chain Letters. Daarna de rest van de albums van deze fantastische MC gecheckt.

En het bleek dat ook bij Supastition, zijn debut album is het beste wat hij gemaakt heeft. 7 Years of Bad Luck is dan ook een briljante plaat!

Van de eerste tot de laatste track geeft Supa ons geweldige hip hop. Dope producties met daarop een MC van wereldniveau! Zijn flow, lyrics, stem, alles klopt!

Supastition is een held!

avatar van MAS
MAS
Op aanraden van een klasgenoot Supastition gaan luisteren en dit klinkt erg goed! Dit wordt zeker een hoog punt voor mij.

avatar van Silky & Smooth
Supastition, een man met een scherpe stem vol wrok en harde teksten tegenover commerciële rappers, platenmaatschappijen en de moeder van zijn kind. Aan de andere kant laat hij zien dat hij echt wel een goede man is, dat hij een goede vader is en dat hij beter zou moeten krijgen als rapper. In dat laatste heeft hij zeker gelijk. Supastition is een erg getalenteerd rapper met een zeer ontwikkelde techniek. Zover ik hem echt kende, voornamelijk als gastartiesten outshinede hij de rappers on their own tracks. Alleen zat/zit zijn stem mij soms wat in de weg. Het was zelfs de reden dat ik eerder nooit voorbij de eerste track (wat nu een favoriet is) van dit album kwam, die meteen het hoogtepunt is van zijn scherpe stem.

Het album is eigenlijk zoals ik boven heb samengevat: een man met wrok rapt over commerciële rappers die staan waar hij had moeten staan, onterecht afgekeurd worden bij platenmaatschappijen, vroeg vader worden en toch een erg goede vader (en persoon) zijn. Veel meer onderwerpen snijdt hij eigenlijk niet aan, maar het is ruim voldoende voor een 4,5*!

Celebration of Life is trouwens wel een heel cool nummer! :

One day I fell into a deep sleep
and woke up in an unfamiliar place,
standing right besides a brother with an non-familiar face.
I thought he passed away, but he said:
"You can call me Mr. Wallace."
From the way he dresses, I can tell he was into dollars.
I just followed him, cause he wanted show me what the club like,
and said something to me about the fact that I don't love life.
He took me to his friend who had a tattoo with 'Thuglife'.

avatar van principal2000
Inhoudelijk heeft deze jongen het ergens over , hoewel ik de inhoud van zijn nummers wel vaak om een beperkt aantal punten vind draaien. De beats zijn goed; sommige iets beter dan anderen, maar nergens onder de maat. Toch krijgt dit album van mij een minder hoge score. Wat mij stoort is zijn stem (op veel nummers) en soms ook zijn flow. Iedereen die zich hier niet aan stoort zal dit album minimaal 4* geven (verwacht ik). Voor mij blijft dit album hangen op 3,5*. Prima album (meer dan prima), maar zijn stem(gebruik) en flow irriteren mij bij vlagen toch te veel.

avatar van Silky & Smooth
Over die stem heb ik mij gelukkig heen kunnen zetten en dan is het in sommige gevallen zelfs een pluspunt. De beats vond ik juist wat tegenvallen. Soms klonk het echt goedkoop en te makkelijk gesampled, maar op een of andere manier is het geen reden om mij aan te storen. Ze passen vaak wel bij de nummers.

FightForMore
Ik ben in aanraking gekomen met dit project door hip-hop album van de week. Toen ik de naam zag, verwachtte ik dus een niet zo goed product. Maar ik moest daar (gelukkig) op terug komen. De intro zet de toon direct. De teksten zijn geweldig en de beats ook. En ik erger me totaal niet aan z'n flow en stem. Dit album krijgt een verdiende vier en misschien op een later tijdstip dat het word verhoogd.

avatar van Sjoerd_
Da Waiting Period