Subtle - For Hero: For Fool (2006)

Electronic
Label: Lex

1. A Tale of Apes I (3:18)
  2. A Tale of Apes II (2:13)
  3. Middleclass Stomp (4:14)
  4. Middleclass Kill (4:36)
  5. Midas Gutz (2:37)
  6. Nomanisisland (4:20)
  7. The Mercury Craze (4:40)
  8. Bed to the Bills (4:50)
  9. Return of the Vein (4:11)
  10. Call to Dive (7:08)
  11. The Ends (8:57)
avatar van Osiris Apis
Bij Lex Records hebben ze altijd mooie artwork.

avatar van Conway Twitty
Nu te beluisteren op luisterpaal!

avatar van BoordAppel
Tof dit. Iedereen die van 13 & God houdt moet dit gaan beluisteren. Iedereen die 13 & God niets aan vind of kotsneigingen krijgt bij de stem van Doseone kan beter wegblijven.

fastpulseboy
zeer aangenaam plaatje. zo is "hip hop" erg goed te pruimen! een keer live gezien en dat was ook een grote verassing. Zeer muzikale band die makkelijk van instrument verwisselde en alles retestrak speelde.

avatar van Sjaakspeare
'Nomanisisland' is prachtig. Doseone plus muzikale boeiendheid is een gouden combinatie. Dit schept hoge verwachtingen voor het overige.

avatar van Sjaakspeare
Ik heb dit toch met een halfje verlaagd. 'Nomanisisland' en 'Midas Gutz' zijn verdomde geniaal, twee van de meest magistrale hiphopnummers die ik ken. Maar veel van het overige is in mijn ogen overmatig experimenteel of stomweg muzikaal lichtelijk armoedig. Wat een schraal contrast.