Luka Bloom - The Acoustic Motorbike (1992)

Ierland
Folk
Label: Reprise

1. Mary Watches Everything (4:10)
  2. You (4:45)
  3. I Believe in You (3:11)
  4. I Need Love (5:29)
  5. Exploring the Blue (4:01)
  6. This Is Your Country (3:52)
  7. The Acoustic Motorbike (4:15)
  8. Can't Help Falling in Love (3:38)
  9. Bones (2:11)
  10. Bridges of Sorrow (3:44)
  11. Listen to the Hoofbeat (3:05)
  12. Be Well (4:15)
Wat een heerlijke CD om zo midden in de nacht onder het genot van een wijntje te beluisteren.

EVANSHEWSON
deric raven schreef:
Aanrader!!!

Jawel, Luka is hier niet erg in trek, me dunkt!

***

avatar van Flipper
Alleen al door zijn uitvoering van 'I need love' de aanschaf waard.

EVANSHEWSON
Flipper schreef:
Alleen al door zijn uitvoering van 'I need love' de aanschaf waard.

Een hele mooie versie is dat, was dat origineel niet van LL Cool J, voor zover ik nog iets weet van rap ?

Inderdaad , een cover van LL Cool J !

avatar van LeRoi
Mooie opvolger van het BRILJANTE debut 'Riverside' (in mijn top 30).
Live zeker de moeite om deze innemende persoon eens te checken!

avatar van bertus99
Al lang niet meer gedraaid, maar gisteren eindelijk weer es uit het rek gehaald, afgestoft en geluisterd of ie het nog "doet". ja hoor, nog steeds mooie muziek. Heldere stem, met sappig Iers accentje, de van Bloom bekende stevige gitaaraanslag, vooral in nummers als The accoustic motorbike vind ik dat mooi.leuke titel trouwens ook. Hoop dat ze die accoustische motorfiets spoedig uitvinden en dat de hells Angels die allemaal aanschaffen, zou veel geluidsoverlast schelen.
Enfin: Exploring the Blue,Listen to the hoofbeat en de mooi gecoverde Can't help falling in love maken dit zeker een 4,5 sterretjes waard

bertus99 schreef:

Een acoustic motorbike is gewoon een fiets.

peerke schreef:

Een acoustic motorbike is gewoon een fiets.

Ja, was ook een grapje

avatar van LeRoi
deric raven schreef:
Aanrader!!!

Goeie tip: vanavond weer eens gedraaid en tja blijft een prima (opvolg)plaat van Riverside (die BRILJANT is)....
M.n. het laatste nr., 'Be Well', is van 'Rode Oortjes Schoonheid'!

avatar van Helicon
Mooie 2e plaat van Bloom. Exploring the blue (volgens mij altijd opener op zijn concerten) en Be well prachtige nummers

avatar van the sm
bloom pakt je bij je strot als je het toelaat laat de muziek je nooit meer los,,,,,,,,,,,..............Be well my love
Be well

Walk along the waterfront
To Sandycobh

Fare thee well my love
Fare thee well
I must go down embrace the sea

Fare thee well my love
Fare thee well
Feel the waves wash over me
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,bij mn strot gegrepen be well

avatar van the sm
LeRoi schreef:

M.n. het laatste nr., 'Be Well', is van 'Rode Oortjes Schoonheid'!
100 pro mee eens be well is wonderschoon,,,,,,,,,

avatar van TEQUILA SUNRISE
Sterke opvolger van zijn debuut Riverside.
Hoewel ik beide albums even hoog aansla draai ik dit album vaker.
Bones & Listen To The Hoofbeat weerhouden mij van de volle mep, maar het karakteristieke gitaargeluid van Luka komt weer prachtig tot uiting in de meeste nummers.
Hoogtepunten: I Believe In You, Exploring The Blue, Bridge Of Sorrow & de afsluiter Be Well

TEQUILA SUNRISE schreef:

Daar voeg ik gaag Luka's wonderschone versie van Can't help falling in Love aan toe

avatar van evert-jan
Wat een briljant album is dit zeg! Vandaag gekocht voor 1 euro in een kringloopwinkel, en dat terwijl ik 'm al eerder verschillende keren in handen heb gehad, en dan steeds weer terug heb gezet. Onbegrijpelijk, echt een prachtplaat!!!!

avatar van milesdavisjr
Het eerste album wat ik destijds van deze sympathieke Ier kocht en tevens naar mijn mening zijn beste. Alweer 24 jaar oud maar op ambachtelijk vakwerk hoeft geen sleet te zitten. De plaat is nergens vernieuwend, Luka zingt passievol maar is geen wereldzanger, de nummers worden nergens moeilijker gemaakt dan nodig. Daar zit hem dan ook de eenvoud, de sfeer op dit album is geweldig. Soms is minder echt meer. Dat geldt zeker voor deze schijf. De akoestische setting en de warme productie geven de nummers dat beetje extra. Mary Watches Everything, You, I Believe in You, Be Well maar met name Bridge of Sorrow vind ik het prijsnummer. Zelfs de belegen versie van I Need Love van LL Cool J klinkt bij Luka nog wel aardig.

dat met een wijntje later op de avond...lekker luisteren naar een oprechte artiest..helemaal waar!