Southside Johnny & The Asbury Jukes - Better Days (1991)

Rock / R&B
Label: EMI

1. Coming Back (3:59)
  2. All I Needed Was You (5:03)
  3. It's Been a Long Time (5:31)
  4. Souls's on Fire (Intro) (1:04)
  5. Souls's on Fire (6:56)
  6. Better Days (0:58)
  7. Better Days (5:05)
  8. I've Been Working Too Hard (5:06)
  9. Ride the Night Away (5:13)
  10. The Right to Walk Away (4:46)
  11. All Night Long (Intro) (0:19)
  12. All Night Long (5:26)
  13. All the Way Home (3:55)
  14. Shake 'Em Down (3:12)
avatar van El Ninjo
Op deze CD werkte Johnny Lion (Southside Johnny) na lange tijd weer samen met z'n jeugdvrienden Bruce Springsteen en Steve van Zandt. En wat voor samenwerking.

Better Days bewijst overtuigend hoe een reunie van ooit zeer goede, gelijkgestemde muzikale vrienden kan leiden tot schitterende muziek die kan wedijveren met het beste wat ieder van hen ooit afzonderlijk deed.

De gloriejaren van dampende R&B en stomende R&R uit de jonge jaren van de oude vrienden herleven op Better Days, compleet met vette blazers en voormalige E-Street Band leden (op drums en bas).

Kortom een heerlijke maar jammer genoeg een beetje een vergeten CD hier op musicmeter.

avatar van Gert P
Hele mooi plaat waar op sommige nummers de hand, en op 1 nummer helemaal the Boss mee doet.
All the way home is dat nummer.

Prima plaat en kan niet ech iets zwak vinden.

EVANSHEWSON
Ik ken deze band echt niet, maar zou het kunnen dat dit in het verlengde ligt van bijvoorbeeld Bruce Springsteen-Bob Seger-John Mellencamp?

Dan wil ik deze band best leren kennen!

avatar van Gert P
Ja is de moeite waard.

avatar van Madjack71
E.e.a ligt zeker in het verlengde van Bruce en Bob, ook Jon Bon Jovi en Little Steven zijn goede vrienden van Southside. Hij weet zich omringt met een flink aantal goede muzikanten, waarin zijn ruw geslepen diamanten stem goed tot zijn recht komt. Daarnaast speelt hij zeer verdienstelijk harmonica.

Deze cd was een van mijn favoriete albums destijds en belande met enige regelmaat in mijn speler. De "hand" van zijn vrienden, is zowat in alle nummers terug te vinden, met een prachtige samenkomst in; It's been a long time.
Ik heb het genoegen gehad om hem in die periode live te zien in wat toen nog Noorderlicht was in Tilburg, nu 013.
Het album met volumeknop open in de speler van je auto en gaan, wel blijven opletten heh

Detail: Het nummer All the way home, geschreven door Bruce, heeft hij ook op Devils and Dust gezet. M.i komt ie daar iets meer tot zijn recht. Niet doordat Southside het niet mooi heeft neergezet, maar die synthesizer vond ik wat prominent aanwezig.

avatar van Thunderrock
Gewoon een parel die in Nederland voor het grote publiek onopgemerkt is gebleven!!!
Zonde.

avatar van Hendrik68
Oude lullen muziek in optima forma. En dat bedoel ik positief. Alle vriendjes doen een duit in het zakje op deze prachtige plaat. Hou je van Spingsteen, dan vind je dit zeker ook de moeite waard. Niet net zo goed, maar deze man verdient zeker meer publiciteit.

Uitstekend album van Southside. Ten tijde van de release van dit album heb ik hem live gezien in Paradiso en dat was meer dan een feestje.Op dit album zijn niet alle nummers even sterk ,maar als geheel werkt het.Met medewerking van de halve musicscene van New Jersey waaronder, Bruce Springsteen,Little Steven en John Bon Jovi.De vette blazers en harde drums maken deze plaat niet te missen voor de liefhebbers van The Boss.4 en halve ster.

Het grootse reünie album van Johnny Lyon, Steve Van Zandt en de Miami Horn Section van Ritchie ‘La Bamba’ Rosenberg. Een meeslepende plaat die in het verlengde ligt van Hearts of Stone, een ander top album van de band. Steve schrijft het gros van het repertoire en produceert en arrangeert het geheel. Southside Johnny zingt onbekommerd de ziel uit zijn lijf. Deze hardwerkende Jersey rocker verdient meer bekendheid.