Fugazi - Margin Walker (1989)

Label: Dischord

1. Margin Walker (2:30)
  2. And the Same (3:27)
  3. Burning Too (2:42)
  4. Provisional (2:18)
  5. Lockdown (2:11)
  6. Promises (4:02)
My niet helemaal duidelijk waarom deze 2 minilp een stuk lager wordt gewaardeerd dan de 1e (beide zijn als CD op 13 songs terechtgekomen).
Zo;n margin walker is net zo goed als waiting room en die gitaar riff van Provisional is geniaal, zit ook niet veel verschil tussen in sound, 1e ook wel dub invloeden.
Enniewee, beide mini's sensational!

avatar van frolunda
Vind deze ook niet veel minder dan zijn titelloze voorganger,Burning too is voor mij zelfs het sterkste nummer van de hele 13 songs.Misschien is de reden dat op Margin walker gewoon twee songs minder staan want qua sound sluiten ze gewoon naadloos op elkaar aan.
Alle ingrediënten die hun debuut EP zo sterk maakte zijn ook hier aanwezig,de vaak erg sterke samenzang tussen Guy Picciotto en Ian MacKaye,twee stemmen die zo van elkaar verschillen zodat ze hier elkaar bijna perfect aanvullen.De krassende en hakkende punkgitaar.En het geraamte van Fugazi,de stuwende ritme sectie die veel invloeden uit de reggae kent en zich wel op elk nummer op één of andere manier onderscheid.
Naast het al eerder genoemde Burning too vind ik hier vooral het titelnummer (Margin walker komt qua geluid en tempo nog het dichtst in de buurt bij MacKaye's vorige band Minor threat) en de afsluiter en tevens rustpunt Promises erg goed.
Derhalve een prima tweede EP van het Washington DC afkomstige Fugazi en die standaard zouden ze nog wel even volhouden want ook de opvolger Repeater was weer een knaller.