Squarepusher - Hello Everything (2006)

Electronic
Label: Warp

1. Hello Meow (4:31)
  2. Theme from Sprite (2:57)
  3. Bubble Life (2:53)
  4. Planetarium (6:09)
  5. Vacuum Garden (6:02)
  6. Circlewave 2 (3:53)
  7. Cronecker King (0:48)
  8. Rotate Electrolyte (7:48)
  9. Welcome to Europe (4:32)
  10. Plotinus (7:36)
  11. The Modern Bass Guitar (5:38)
  12. Orient Orange (10:54)
avatar van Fianosther
Ik heb 'em nu een aantal keer geluisterd en hij klinkt erg lekker moet ik zeggen. In de stijl van de voorganger maar dan net iets gerafineerder. De cd mist echter de klapper die Ultravisitor wel had namelijk tetra sync. Anyway, geen opzienbarende plaat van Tom, wat ik ook niet verwacht had, maar wel erg lekker.

avatar van starbright boy
Volgens mij is de beste man verliefd ofzo.

Ik ben slechts oppervlakkig bekend met zijn werk, maar ik vind deze CD veel opgewekter dan alles dat ik hier voor hoorde.

avatar van John Doe
Eens met Fianosther. Zeer solide album. Ontspannen en ongecompliceerd, met op het eind met Plotinus en The Modern Bass Guitar wat wildere nummers, maar daar is het dan nog erg onder controle gehouden.

Je krijgt een goed beeld van welke instrumenten Squarepusher houdt (basgitaar, drums, acid-synths) en deze voorliefdes worden erg gecontroleerd ingezet. Als instap-Squarepusher lijkt deze me erg geschikt. Op z'n andere albums zijn wat rauwere en excentriekere nummers te vinden. Daar wordt het pas echt brilliant, maar muziek zoals hier is ook érg lekker.

avatar van Twilight
Dit is inderdaad een geschikt instap album voor Squarepusher. Erg fijne muziek dit! Nummers als Planetarium, Welcome to Europe en Plotinus kan ik erg waarderen.
Wel jammer dat er ook zoiets als Vacuum Garden op staat. De titel is wel gepast maar ik kan er gewoon niet langer dan een minuut naar luisteren, het haalt de vaart behoorlijk uit het album. 4*

avatar van Torrero
Vacuum Garden is voor mij ook een skiptrack, verder erg sterk album, en inderdaad wat minder zwaar dan z'n vorigen.

avatar van bas
bas
rustig album voor Tom zeg. en aan het eind geeft het me een 'mwoah' gevoel. Ik ben niet zo'n fan van Squarepusher, en hij krijgt het altijd voor elkaar de openingstracks fenomenaal goed te maken, en de rest van het album vol te proppen met over-jazzt geklooi. Ik moet wel zeggen dat ik dat gevoel bij dit album minder heb, overstijgt Hello Meow de rest wel. 3* voor nu.

avatar van Arno
Hello Meow, Planetarium en Modern Bass Guitar zijn overheerlijk DnB-IDM-nummers, maar verder vind ik dit album maar zozo.

Live daarentegen is Squarepusher su-bliem, een veramding!

avatar van Shelter
Ik vind het altijd teveel op elkaar lijken bij Squarepusher