David Bisbal - Premonición (2006)

Spanje
Label: Universal

1. Quien Me Iba a Decir (3:38)
  2. Silencio (3:31)
  3. Como La Primera Vez (4:01)
  4. Torre de Babel - [Reggaeton Mix, with Vicente Amigo / Wisin & Yandel] (4:18)
  5. Amar Es Lo Que Quiero (3:29)
  6. Soldado de Papel (4:07)

met Tomatito

7. Premonicion (4:06)
  8. Cuidar Nuestro Amor (3:46)
  9. Calentando Voy (3:39)
  10. Que Tendras (4:04)
  11. Amanecer Sin Ti (3:58)
  12. Aqui Y Ahora (4:05)
  13. Torre de Babel [DB Mix] * (3:11)
  14. Torre de Babel [Wilson de Yandel Remix] * (3:52)
avatar van Justinx
Een aardig album van de Spaanse muziekheld David Bisbal. Er staan een paar aardige nummers op die weer erg herkenbaar zijn voor de Spaanse muziekscene; lekker opzwepend met een aanstekelijke zomerse sfeer. Zo aanstekelijk dat Jeroen van der Boom het nummer Silencio schaamteloos heeft gejat en er een Nederlandse versie van heeft gemaakt (''Je Bent Zo'') en daarmee met alle eer strijkt. Commercieel Nederland; let niet op deze man, maar zoek juist deze Premonicion eens op van David Bisbal. Ik stem 3,5* voor dit alleraardige album van de Spaanse zanger.

avatar van Ericos
Hij heeft een heerlijk stem! Hij was net bij Carlo & Irene in 'Life & Cooking'. Ik ga maar eens op zoek naar deze CD.

'Silencio' heb ik al een hele lange tijd en dat is een van de meest gedraaide nummers van mij.

Grappig: 5 jaar geleden tijdens mijn vakantie in Spanje deze artiest leren kennen omdat de receptionist van het hotel Bisbals debuut-album iedere ochtend op had staan.
Voor mij is Bisbal altijd verbonden gebleven aan die vakantie en hier in Nederland hoorde ik er verder niets over. Maar ik merk dat de tijd niet heeft stil gestaan en dat de goede man zelfs hier aan het doorbreken is en dat er zelfs een nummer van hem gecovered is in het nederlands en nummer 1 is geworden (klopt dat?). Leuk, alleen hou ik het bij dat ene album (meer als herinnering aan die vakantie).

avatar van Kos
Kos
Dat klopt ja. 'Jij bent zo' heet het.

Heb het net even opgezocht: ik kende dat hele nummer niet, en dus ook het origineel niet.
Ik las onlangs een interview met Bisbal waarin hij aangaf wel interesse te hebben in een duet met Jeroen van der Boom (want dat het om hem gaat weet ik nu dus ook).
Slim bedacht natuurlijk om ook hier voet aan de grond te krijgen.....

Ik kom trouwens terug op de beslissing het bij dat eerste album te houden: hier in huize aERo heb ik niet altijd het alleenrecht op muziek en ik kreeg opdracht om deze te pindakazen. Dat is gedaan en hij staat op. Niet vervelend, maar zeker ook niet iets waar ik vaak naar wil luisteren. Het debuut vond ik zonniger en leuker, maar dat kunnen ook de herinneringen aan een heerlijke vakantie zijn