Richie Havens - Stonehenge (1970)

Folk / Rock
Label: Stormy Forest

1. Open Our Eyes (2:56)
  2. Minstrel from Gaul (3:35)
  3. It Could Be the First Day (2:22)
  4. Ring Around the Moon (2:08)
  5. It's All over Now, Baby Blue (5:01)
  6. There's a Hole in the Future (2:06)
  7. I Started a Joke (2:58)
  8. Prayer (2:56)
  9. Tiny Little Blues (2:08)
  10. Shouldn't All the World Be Dancing (8:05)
avatar van heicro
Laat ik nou uitgerekend zijn naar mijn idee zwakste album in mijn bezit hebben. Ik heb veel van zijn werk op band staan, dus ik weet dat hij veel beter werk heeft afgeleverd. Deze man heeft werkelijk schitterende Beatles en Bob Dylan nummers op geheel eigen wijze gecoverd en heeft ook eigen nummers op z'n repertoir staan.
Zijn zeer snelle folkrock achtige gitaarspel en ritme begeleiding zijn uniek en bovendien heeft hij een prachtige stem.

Als ik een "Best of" cd van hem zou kunnen bemachtigen zou het 5* krijgen. Met dit album kom ik niet verder dan 3*.

Stijn_Slayer
Niet meer zo overtuigend als Mixed Bag of Richard P. Havens, 1983, maar toch is dit ook nog een hele aardige plaat. Rustige en mooie luistermuziek. Havens' stem is eigenlijk altijd boeiend.