Celine - These Are Special Times (1998)

Canada
Label: Epic

1. O Holy Night (5:21)
  2. Don't Save It All for Christmas Day (4:37)
  3. Blue Christmas (3:48)
  4. Another Year Has Gone By (3:24)
  5. The Magic of Christmas Day (God Bless Us Everyone) (4:17)
  6. Ave Maria (4:55)
  7. Adeste Fideles (O Come All Ye Faithful) (4:43)
  8. The Christmas Song (Chestnuts Roasting on an Open Fire) (4:13)
  9. The Prayer (4:29)

met Andrea Bocelli

10. Brahms' Lullaby (3:32)
  11. Christmas Eve (4:16)
  12. These Are the Special Times (4:08)
  13. Happy Xmas (War Is Over) (4:14)
  14. I'm Your Angel (5:31)

met R. Kelly

15. Feliz Navidad (3:40)
  16. Les Cloches du Hameau (3:10)
SPAROOD
Album met lekkere kerstummers! Niets mis mee.

avatar van Madjack71
Celine Dion is een goede zangeres.
Mijn vrouw bracht deze mee in onze relatie.
Met kerst komt die goed tot zijn recht.
Niet meer en niet minder.

avatar van Style.Girl
Dit is toch echt wel het beste album van Celine Ook al is het een kerst album. Ze heeft zo'n prachtige stem, dat je soms kippenvel krijgt. Oke, meestal kan ze nogal schreeuwen en vreemd doen, wat het onaangenaam maakt maar niet op dit album! Deze moet je gewoon beluisterd hebben, heerlijk zo rond de kerst. 1 van de weinige albums van Celine waarbij ik echt kan genieten.
Het zijn ook niet allemaal zelf verzonnen nummers, volgens mij bijna geen, maar ze maakt er een eigen draai aan.

1.O Holy Night (5:21) - 5* - In 1 woord: PRACHTIG!
2.Don't Save It All for Christmas Day (4:37) - 4,5*
3.Blue Christmas (3:48) - 3* (Toch wel 1 van de mindere, vind het niet zo indrukwekkend).
4.Another Year Has Gone By (3:24) - 4,5*
5.The Magic of Christmas Day (God Bless Us Everyone) (4:17) - 4,5*
6.Ave Maria (4:55) - 5*
7.Adeste Fideles (O Come All Ye Faithful) (4:43) - 3,5*
8.The Christmas Song (Chestnuts Roasting on an Open Fire) (4:13) - 3,5*
9.The Prayer (4:29) - 4,5* (Eerst vond dit het beste nummer, nu al niet meer ) Maar dan spreek ik over velen jaren tijdverschil he.
10.Brahms' Lullaby (3:32) - 3* - Ze zingt: Around your head flowers gay. Vond ik grappig, sorry.
11.Christmas Eve (4:16) - 3,5*
12.These Are the Special Times (4:08) - 3*
13.Happy Xmas (War Is Over) (4:14) - 4*
14.I'm Your Angel (5:31) - 2,5*
15.Feliz Navidad (3:40) - 4,5*
16.Les Cloches du Hameau ( 3:10) - 4*

Totaal: 3,9 = 4* Ik rond het af op een 4,5*

avatar van Arrie
Tja, de betekenis van het woord 'gay' is nogal veranderd, en volgens mij is Brahms' Lullaby vrij oud.

Zephyr
Goh, dat mensen met dit weer, midden in de zomer, Kerstplaten gaan draaien.....

avatar van Style.Girl
Neehoor, Ik heb het album al zeker 3 jaar geleden gekocht en toen ook beluisterd en daarna ook vaak.

Heb het nu alleen even snel door beluisterd ter herinnering.

avatar van Michelle_Nijntje
Super Cd.
Dit is een van de weinige cd's waar ik echt een "kerstgevoel" van krijg.

je heb kerst platen en kerst platen maar deze is zeer zeker ook een van de zuivere en mooie platen

avatar van Style.Girl
Nog steeds samen met A New Day Has Come haar beste album!! Ik kan er nog altijd van genieten. Normaal vind ik kerstalbums drie keer niks, maar hier hebben ze toch een parel van weten te maken. Waren al haar albums maar zo goed als deze. Je zou denken dat je aan de bekendere kerstnummers (die iedereen al ooit heeft gecoverd) zoals O' Holy Night en Ave Maria niks te verpesten valt, maar geloof me... Dat kan absoluut wel. Hier niet. Erg mooi en breekbaar.

En goh wat erger ik me aan mijn kinderlijke review van bijna tien jaar geleden....

avatar van Gert1980
Style.Girl schreef:

Want deze is veel volwassener?

Anyway, je kunt de moderators altijd vragen een bericht te verwijderen.

Gert1980 schreef:

Want deze is veel volwassener?

Klopt inderdaad.