Alexandre Desplat - The Queen (2006)

Frankrijk
Score
Label: Milan

1. The Queen (2:09)
  2. Hills of Scotland (2:26)
  3. People's Princess I (4:08)
  4. A New Prime Minister (1:55)
  5. H.R.H. (2:23)
  6. The Stag (1:50)
  7. Mourning (3:51)
  8. Elizabeth & Tony (2:05)
  9. River of Sorrow (2:00)
  10. The Flowers of Buckingham (2:29)
  11. The Queen Drives (1:48)
  12. Night in Balmoral (1:09)
  13. Tony & Elizabeth (2:05)
  14. People's Princess II (4:08)
  15. Queen of Hearts (3:34)
  16. Libera Me (6:48)

met Lynne Dawson & The BBC Singers

avatar van JohnWilliams
Aparte Score van Desplat die mij wel wist de boeien. Hij is overigens wel genomineerd voor de Soundtrack Awards dus dat zegt ook wel wat...Prachtige Score die niet bijzonder maar wel erg mooi is. 4 sterren is deze Score wel waard naar mijn mening.

neo
Schreef op moviemeter al;

''Heel slim vond ik de muziek van Desplat, die langzaam aan van een ouderwets upperclass geluid toewerkt naar een modern geluid in zijn score. Dit geheel toepasselijk voor waar de film overhandelt.''

Over het geheel is het een wat klinische en routinematige klus van Desplat, met zeer interessante dingen die echter de boel niet redden.

avatar van JohnWilliams
Vind dit zelf overigens niet de beste Score van hem, misschien is dat wel: The Painted Vail.

avatar van thomzi50
Neo, jij kent mijn smaak langzamerhand wel een beetje wat betreft soundtracks: is dit iets wat ik moet hebben, of kan ik 'm met Sinterklaas gerust geven aan mijn moeder ?

neo
Dat tweede lijkt mij.