Wendy Carlos - Tron (1982)

Score
Label: CBS

1. Creation of TRON (0:46)
  2. Journey - Only Solutions (3:37)
  3. We've Got Company (2:15)
  4. Wormhole (2:26)
  5. Ring Game and Escape (2:54)
  6. Water, Music, and Tronaction (2:22)
  7. TRON Scherzo (1:44)
  8. Miracle and Magician (2:37)
  9. Magic Landings (3:40)
  10. Theme from TRON (1:31)
  11. Journey - 1990's Theme (2:04)
  12. Love Theme (2:04)
  13. Tower Music - Let Us Pray (3:47)
  14. The Light Sailer (2:36)
  15. Sea of Simulation (3:23)
  16. A New TRON and the MCP (5:10)
  17. Anthem (1:37)
  18. Ending Titles (5:10)
  19. TRONaction [Original Version] * (1:26)
  20. Break In (For Strings, Flutes, and Celesta) * (5:31)

met The London Philharmoic Orchestra

21. Anthem for Keyboard Solo * (1:09)
1,5
het is spijtig dat zulke rommel nog moet gereleased worden maar toch is het zo, het enige hier te onthouden is de love theme en een paar leuke opzwellingen van koor, de rest is elektronische muziek van het slechtste type. Het klinkt echt erbarmelijk en dan kunnen zelfs de melodiën weinig goed maken. Misschien maakte Goldsmith ook een paar elektronische scores, maar dan was de muziek nog wat van kwaliteit, zelfs dat kan Tron niet redden. Er is 1 track bij die door orkest is gespeeld maar het stomme eraan is, het is suspense muziek dat niet bijster iets bijbrengt, al ben ik ervan overtuigd dat het afschuwelijk zou geweest zijn moest dit ook elektronisch gecomponeerd zijn. Tron is echt brol. 1 ster en een half voor de moeite

Wendy Carlos heeft met Tron een mooie soundtrack afgeleverd die
prima bij de film past

avatar van wendyvortex
Euh inderdaad. Tron is een 1-ster-film met een 4-sterren-soundtrack.
Alleen die Journey-tracks zijn een beetje misplaatst op de CD.
Vind het best een goede band, maar dit zijn wel erg flauwe jaren-80-rocksongs.

avatar van BB King
de soundtrack van TRON Legacy (Tron 2.0) is gelukkig wel geslaagd en zal de tand des tijds beter doorstaan.