John Prine - In Spite of Ourselves (1999)

Country / Roots
Label: Oh Boy

1. (We're Not) the Jet Set (2:36)

met Iris DeMent

2. So Sad (To Watch Good Love Go Bad) (2:29)

met Connie Smith

3. Wedding Bells / Let's Turn Back the Years (3:47)

met Lucinda Williams

4. When Two Worlds Collide (2:21)

met Trisha Yearwood

5. Milwaukee, Here I Come (2:21)

met Melba Montgomery

6. I Know One (2:41)

met Emmylou Harris

7. It's a Cheating Situation (2:56)

met Dolores Keane

8. Back Street Affair (2:47)

met Patty Loveless

9. Loose Talk (2:44)

met Connie Smith

10. Let's Invite Them Over (2:11)

met Iris DeMent

11. Til a Tear Becomes a Rose (2:50)

met Fiona Prine

12. In a Town This Size (3:31)

met Dolores Keane

13. We Could (2:17)

met Iris DeMent

14. We Must Have Been Out of Our Minds (2:16)

met Melba Montgomery

15. In Spite of Ourselves (3:33)

met Iris DeMent

16. Dear John (I've Sent Your Saddle Home) (2:27)
avatar van zinulzki
Heerlijk album. De titelsong is een absolute klassieker.

avatar van NewYorkCityLight
Wat een gastartiesten! En dan ook nog eens dat geweldige titelnummer met Iris DeMent. Deze ga ik snel eens beluisteren.

avatar van Shangri-la
Moet je doen, je zult er geen spijt van krijgen.

avatar van L_T_B
Kwam de hoesfoto van deze cd toevallig ook tegen bij het boek Aller zielen van Javier Marías. Is dit een bekende foto?

avatar van potjandosie
een heerlijk "rootsy/country" duet album van de man geboren en getogen in Maywood, Illinois/USA. een feestje voor de oren en een absolute aanrader voor de liefhebber van dit soort muziek. mocht je het album Duets van Emmylou Harris goed vinden, dan zul je ook dit album zeker waarderen. een aaneenschakeling van hoogtepunten, maar om er toch een paar te noemen 3) Wedding Bells met Lucinda Williams, 5) Milwaukee Here I Come met Melba Montgomery, 12) In a Town This Size met Dolores Keane en 15) het enige door hemzelf geschreven nummer In Spite of Ourselves met Iris DeMent, maar dan doe ik alle andere uitvoeringen/covers van deze klassieke country songs tekort. mocht je ooit een road trip willen maken door de States, dan is dit de ideale muziek om met de auto het land te doorkruisen. aangezien dat niet voor iedereen weggelegd zal zijn, kan ik overigens de thuisomgeving ook adviseren. ik citeer uit de liner notes van JohnPrine

quote
I really like duets. There's something about two people singing to each other or about each other and finally with each other that sounds really good to me. The songs here represent a small portion of my favorite country songs. Some were duets to begin with and some were rearranged to become duets. I made a list of my favorite girl singers and the first nine I called said "yes". I nearly fell over. I wrote "In Spite of Ourselves"for a film. It also seemed like an apt title for this collection of meetin', cheatin' & retreatin' songs. Thanks to all my duet partners and to all the songwriters".

de opvolger van dit album "For Better, Or Worse"dat in 2016 verscheen, eveneens een duet album, doet niet veel onder voor dit "In Spite Of Ourselves".