Gotan Project - La Revancha del Tango (2001)

Frankrijk
Wereld
Label: XL

1. Queremos Paz (5:15)
  2. Época (4:28)
  3. Chunga's Revenge (5:02)
  4. Triptico (8:26)
  5. Santa Maria (Del Buen Ayre) (5:57)
  6. Una Musica Brutal (4:11)
  7. El Capitalismo Foráneo (6:12)
  8. Last Tango in Paris (5:50)
  9. La del Ruso (6:22)
  10. Vuelvo Al Sur (6:59)
  11. Triptico [Peter Kruder Mix] * (10:11)
  12. Santa Maria [Tom Middleton's Cosmos Mix] * (8:19)
  13. El Capitalismo Foraneo [Antipop Consortium Mix] * (3:55)
  14. Santa Maria [Pepe Braddock Mix] * (7:06)
  15. Queremos Paz [King Coya Rmx] * (5:13)
  16. Época [Chancha Via Circuito Rmx] * (5:28)
  17. Chunga's Revenge [Axel Krygier Rmx] * (5:01)
  18. Tríptico [Frikstailers Rmx] * (4:09)
  19. Santa María [Del Buen Ayre) (Chancha Via Circuito Rmx] * (4:28)
  20. Una Música Brutal [El Hijo de la Cumbia Rmx] * (4:35)
  21. El Capitalismo Foráneo [Bomba Estéreo Rmx] * (4:32)
  22. Last Tango in Paris [Fauna Rmx] * (3:55)
  23. La del Ruso [Tremor Rmx Feat. Metabombo] * (5:06)
  24. Vuelvo Al Sur [El Remolon Rmx] * (5:36)
Fantastisch album. geeft een heerlijke mix van zuid-Amerikaanse en Zuid-Europese Lounge. heb ze ook live gezien in Utrecht (Tivoli)... zeer mooie show.
helemaal mijn muziek

heb deze cd net van een vriend gekregen, stak em in mn pc en liet afspelen. later startte ik spelletje quake3 op, heerlijke achtergrondmuziek en eens wat anders dan de muziek die je er normaal in te horen krijgt. ook lekker chille met paar vriend met deze muziek op de achtergrond... klassecd

avatar van HiLL
Ik heb deze band gezien vorig jaar op North Sea Jazz..heel apart achter een soort van groot doek, met daarop mooie beelden van vrouwen die dansen...

De band zelf is namelijk niet leuk genoeg om te zien spelen.....denk ik

In iedergeval een heerlijke, sfeervolle cd.

avatar van HiLL
Nu ik de cd zelf heb gekocht...ben ik nóg meer verkocht! Wat een heerlijke intense plaat is het toch. Die tango geluiden, die heerlijke beats, de stemmen......mmm héérlijk héérlijk! Daarnaast is dit een blijvertje ook ná de zomer...! 4,5*

Edit: waar ik dan wel van baal. Er zat een sticker op dit hoesje. Het is een hoesje van een bijzonder papier/kartonachtig spul (...) iig de sticker wilde ik er uiteraard niet op hebben....afgehaald, héél voorzichtig! En dan tóch die afdruk van de sticker...GRRRRrrr

Inderdaad een intense plaat. Maar door alle lounge-toestanden waar ik een tijdje niet vies van was, is deze cd er op de een of andere manier niet helemaal bovenuit kunnen groeien, en nu geloof ik de lounge wel . Niet dat ik dit een van de vele lounge-albums zal noemen. Maar het is me net ook wat te veel "chillen op de bank".
Daarom 3,5* en dat blijft staan.

avatar van HiLL
Ok ok ok toch is deze plaat wel een stuk beter dan de gemiddelde lounge-plaat...

avatar van Oldfart
Raak nieuwsgierig: praten we hier over muzikanten, of sampelaars? Soundscapes of, excuse my french; real music? Of een combinatie?

avatar van Oldfart
I will, HiLL

avatar van Nightrider
Heel lekker album, doet aan als reggae maar is het ook weer niet. Vooral Santa Maria is een erg goed nummer. Moet de opvolger ook eens gaan beluisteren.

avatar van beaster1256
heb die cd over een paar jaar gekregen van een vriend , en dit is een dikke 5 , fantastische groep die de tango combineert met wat techno , magistraal , wat een spelers , heb daarna de dvd gekocht live , en nog beter , gaat dat zien , mensen

dit is één van de meest zonnige , erotische , prima cd's van mijn collectie

en in 2003 is er een nieuwe versie uitgekomen met 3 extra live nummers

een dikke must

avatar van ravenstein
Zwoel, erotisch en lekker relax.

De nummers uit elkaar houden lukt me niet altijd, maar als ik deze in de cd-speler steek, dan is het om hem in z'n geheel te beluisteren en niet vlug eens een liedje.

avatar van indana
Zo, hier was ik toch wel even helemaal van ondersteboven toen ik dit voor het eerst hoorde en nog steeds trouwens. Mooie mix van breaks, beats, effecten en natuurlijk de tango. Als dit de wraak van de tango is dan is het wel heel zoet en smaakt het naar meer. Ik weet niet of je dit als relaxed moet omschrijven, ik denk dat opwindend er beter bij past. Zeker bij zon nummer als Triptico bijvoorbeeld. Mooi hoor.

Tango met breakbeat is een vreemde mix,
maar Gotan Project maakt van die twee een heerlijk relaxed album.
08.Last tango in paris is echt werkelijk fantastisch!

tuktak
ook in 2008 is dit nog steeds een verrassend album. hele aparte interessante combinatie van stijlen, die nergens vreemd overkomt. de mix past gewoon, en productioneel is het allemaal prima. altijd lekker in de zomer dit album.

avatar van T.A.
Ooh lalaa, buenoo. Me gusta Gotan Project.

En op Queremos Paz hoor je duidelijk een stukje uit dat gebeuren van Karel K. op de bruiloft van maxima.

avatar van frankmulder
Vind deze geloof ik ietsje minder dan Lunático. Maar het blijft fijne muziek.

avatar van platedraaier
Ik heb deze aangeschaft voor nummer 3. Chunga`s Revenge, maar de rest is ook erg lekker. Tango-lounge voor in de zomer.

avatar van dj maus
platedraaier schreef:
Ik heb deze aangeschaft voor nummer 3. Chunga`s Revenge

omdat het een Zappa-cover is?

ik heb een zestal van deze tracks verspreid over 3 10"'s
(dan mag ik deze wel in mijn collectie zetten, toch?)
Triptico en Vuelvo Al Sur zijn, naast Chunga's Revenge wel mijn favorieten

avatar van beaster1256
pracht cd , persoonlijk vind ik santa maria en last tango de beste nummers , maar de ganse cd is zeker de moeite waard

avatar van Djarune
prachtig album. Beter dan hun 2e. Voor mij is de favoriet Vuelvo Al Sur. Zijn live echt heel goed. Ze hebben ook een live dvd die absoluut de moeite waard is.

avatar van Pot-Honing
Santa Maria (Del Buen Ayre) is een heerlijk nummer, net zoals de rest van het album overigens.

avatar van jasper1991
lekkere muziek op zijn tijd, en ik moet mijn voorganger beamen dat santa maria het beste nummer is.
sowieso het geheel is sterk en zeer ontspannend

jasperjoey
Kan geen genoeg van krijgen van het zwoele, exotische sound van GT. Regelrecht topalbum met voor mij Triptico als hoogtepunt.

avatar van jasper1991
GP bedoel je?

zeer, en ik zegm zeer, zeg ik zeeeer relexte muziek

heerlijk zo bij ene biertje in de avonduren

draai dit nu zon beetje elke avond non stop op repeat

het blijft lekker, het verveelt niet, achtergrondmuziek, wazig album

Epoca wordt gebruikt in een Calgonit reclame

CALGONIT

avatar van FCEstebandido
Dit album was toch zeer verrassend voor mij toen die uitkwam. Heel vernieuwend en heeft tango een zeer geslaagd hedendaags tintje gegeven. Ook de clips zijn super af en hebben ervoor gezorgd dat de authentieke tangosfeer bewaard is gebleven.

avatar van Stijn_Slayer
Ik zag hier eerst de live dvd van. Die veel me heel erg tegen. Ook op plaat vind ik er niet zo heel erg veel aan. De basis en de ideeën zijn aardig, maar het blijft toch een beetje te veel achtergrondsmuziek.

avatar van gigage
Santa maria is een scene score bij zowel de film knight and day (tommeke cruise) als shall we dance ( richard gere). Alleen daardoor is de cd al geslaagd.