Sparta - Threes (2006)

Label: Hollywood

1. Untreatable Disease (3:19)
  2. Crawl (3:54)
  3. Unstitch Your Mouth (3:08)
  4. Taking Back Control (3:41)
  5. Erase It Again (3:37)
  6. Atlas (4:30)
  7. The Most Vicious Crime (6:20)
  8. False Start (3:51)
  9. Weather the Storm (4:43)
  10. Red Right Return (Straight in Our Hands) (4:40)
  11. Without a Sound (3:18)
  12. Translations (4:33)
  13. Born and Buried * (3:04)
avatar van Jeroen enzo
Sparta heeft op dit derde album meer weg van radio-vriendelijke-luister-rock, dan van de emocore/rock wat we op het debuut van deze mannen hoorden.

Het luistert lekker weg, echt spannend wordt het nergens. Dus 3* lijkt me prima, al krijgen ze een halve * extra voor de mooie afsluiter Translations

Ik moet deze band nog altijd live zien.. Mm wat je zegt spreekt me niet echt aan.

avatar van pukster
Ergens blijft het natuurlijk doodzonde: het imploderen van At The Drive-In. Weet weet wat voor moois we nog hadden kunnen krijgen na Relationship of Command uit 2001. Gelukkig hebben we er één goede band voor teruggekregen. Ik heb het natuurlijk over Sparta. Het geneuzel van The Mars Volta kan ik nauwelijks serieus nemen. Volgens de geruchten zou Sparta Coldplay achterna gaan en U2, maar dat valt gelukkig mee. Threes is een logisch vervolg op Porcelain uit 2004. Fijne emorock dus met de kenmerkende stem van Jim Ward. Hoogtepunt wat bij betreft is False Start en het spannende Atlas. Let op: Threes is een echte groeiplaat. Pas oordelen dus als je er een paar keer naar geluisterd hebt.

De 1ste plaat van The Mars Volta is van het geniaalste ooit, mijn beste.

Dro
Deze plaat blind gekocht, en viel tegen doordat ik dit niehad verwacht. Weinig emo, veel pop. Jammer.
Ik kan nog geen oordeel geven, moet deze plaat nog eens luisteren om echt te kunnen bepalen of dat wat ze doen ook goed is.

avatar van vanson
Porcelain is een stille klassieker.
Threes lijkt op het eerste gehoor wat oppervlakkiger hangen tussen U2 en godbetert al die nu-metal boybands....
eerst maar eens een keer of 10 draaien dan.

avatar van Beukertje
Vind dit eigenlijk toch wel een goed album met als hoogtepunt The most Vicious Crime.
Ben het met pukster eens: een echte groeiplaat.