DÖF - Tauchen-Prokopetz (1983)

West-Duitsland
Label: WEA

1. In der Tierhandlung, 1. Folge (0:53)
  2. Döf (0:09)
  3. Love Me (3:34)
  4. Arafat (3:29)
  5. Arbeiter (2:53)
  6. Deutsches Mädel (2:55)
  7. Döf (0:09)
  8. Josef (3:32)
  9. In der Tierhandlung, 2. Folge (3:38)
  10. Codo (5:11)
  11. Taxi (3:11)
  12. Trude (3:10)
  13. L. Hirschinger (2:42)
  14. Döf (0:08)
  15. In der Tierhandlung, 3. Folge (2:14)
  16. Anka (4:07)
1,5
Ik heb de single Codo nog ergens liggen. Deze had exact dezelfde hoes als de LP. Verder dacht ik altijd dat de band D.Ö.F. heette en dat blijkt dus niet zo te zijn.
Zo kom je na jaren nog eens ergens achter

avatar van stephan73
Tja, ik zat eerst constant te zoeken op DÖF, en toen zag ik dat het dus niet zo was.. Ik denk dat Tauchen-Prokopetz Duitse komieken zijn, want het grootste gedeelte van deze plaat is "komische" sketches..

1,5
Omdat ik de single weer eens wilde horen ben ik maar eens naar dit hele album gaan luisteren: dat was verspilde tijd.
a) Ik vond de single absoluut niet leuk meer ondanks dat het een a-ha erlebnis was (ik heb hem nog op vinyl)
b) De rest van dit album was ronduit vervelend
Dat het niet de laagste score oplevert is toe te rekenen aan jeugdherinnering zullen we maar zeggen.

avatar van monique
ik hoorde '' codo'' van de week nog op de radio en ik moet bekennen dat ik het nog steeds een leuk nummer vindt

avatar van Johanv4434
Op discogs staat de groep bekend onder zowel döf en tauchen-prokopetz... Bovendien staat dit album net andersom genoteerd: döf als uitvoerder. Nu volg ik al helemaal niet meer.

Buiten codo ken ik niets van de groep en ik wil dat precies ook zo nog houden. Ok, codo kan leuk zijn op een énorm fout feestje, maar daar blijft het bij.

Ik moet bij de clip van Codo altijd denken aan de Duitse poppenserie Hallo Spencer.
Daar had je Galaktika, een schijnbaar vrouwelijk wezen met een ster om haar hoofd.
Ze kwam altijd tijdens het zingen van een liedje tevoorschijn.

ImageShack® - Online Photo and Video Hosting - img839.imageshack.us

avatar van RobbyT
Leuke nummers, alleen dat gezwets tussendoor had eraf gemoeten.