Silke Bischoff - To Protect and to Serve (1995)

Duitsland
Electronic
Label: INRI

1. Silke's Calling (Intro) (3:03)
  2. To Protect and to Serve (5:59)
  3. The Union (8:04)
  4. The Letter (4:15)
  5. Frank (5:37)
  6. Leave Me Forever (7:06)
  7. The Devil's Teeth (5:25)
  8. Little Angel (5:56)
  9. Under Your Skin (6:40)
  10. Silke's Calling (19:51)
avatar van Safri
Wat is dit dan? Ik zie dat jij hem in je top 10 hebt staan Berth. Aangezien je nogal interessant stemgedrag vertoond ben ik hier wel benieuwd naar.

Lost Highway
Deze band werd vernoemd naar een in Duitsland vermoord meisje van 18, later moesten zij hun naam veranderen en gingen ze maar symbolisch 18 summers heten. Naar verluidt maakten ze in hun beginperiode duivelsmuziek. Het enige wat ik van ze ken is het nummer On the other side.

avatar van Safri
Ok, bedankt. Ik ga deze plaat maar eens opzoeken.

zeker doen Safri!
het betreft hier een mengeling van darkwave-electro-pop maar bloedmooi... en vooral een sfeertje waarvan je haren rechtkomen! (zet bv Leave me Forever eens veel te luid op in een donker kamertje!)
Silke Bischoff/18Summers is ook een band met een fantastische wereld rond. (en vooral veel geruchten waarschijnlijk)

Lost Highway
Iemand tips waar deze plaat verkrijgbaar is?

ik heb de indruk dat silke bischoff-materiaal zeldzaam aan het worden is.. misschien is dit nog bij enkele speciaalzaken te bestellen? of via e-bay kan je er wel aanraken (met wat geluk).
de cd's worden alleszins niet meer gemaakt, misschien dat er bij het verschijnen van nieuw 18summers materiaal nog eens aan het oudere werk gedacht wordt, (ik mis er zelf ook nog ééntje) maar daar vrees ik voor.

en er bestaat nog steeds steeds iets als soulseek ed. (maar da mag ni hé!)

avatar van Crush
Lost Highway schreef:

Dat gedoe over duivelsmuziek komt voort uit de nodige onzin die door mainstream media met het muziekgenre gothic in verband wordt gebracht. Onzin dus!

Dat de band van naam moest veranderen is een gevolg van dat de heren onenigheid kregen en tweederde ging daarna verder als 18 Summers.

De albums van Silke Bischoff zijn moeilijk verkrijgbaar. Wellicht op platenbeuzen, al denk ik dat je bij een gothic festval met markt/CD stands meer succes zal hebben.

Ik vind 'Protect and to serve' het beste album.