Jerry Lee Lewis - Last Man Standing (2006)

Rock / Blues
Label: Shangri-La

1. Rock and Roll (2:17)

met Jimmy Page

2. Before the Night Is Over (3:41)

met B.B. King

3. Pink Cadillac (3:57)

met Bruce Springsteen

4. Evening Gown (3:59)

met Mick Jagger en Ronnie Wood

5. You Don't Have to Go (4:02)

met Neil Young

6. Twilight (2:50)

met Robbie Robertson

7. Travelin' Band (2:03)

met John Fogerty

8. That Kind of Fool (4:16)

met Keith Richards

9. Sweet Little Sixteen (3:06)

met Ringo Starr

10. Just a Bummin' Around (2:45)

met Merle Haggard

11. Honky Tonk Woman (2:23)

met Kid Rock

12. What's Make Milwaukee Famous (2:41)

met Rod Stewart

13. Don't Be Ashamed of Your Age (2:01)

met George Jones

14. Couple More Years (5:15)

met Willie Nelson

15. Ol' Glory (2:07)

met Toby Keith

16. Trouble in Mind (3:51)

met Eric Clapton

17. I Saw Her Standing There (2:23)

met Little Richard

18. Lost Highway (3:01)

met Delaney Bramlett

19. Hadacol Boogie (3:20)

met Buddy Guy

20. What Makes the Irish Heart Beat (4:14)

met Don Henley

21. Pilgrim C.H.33 (3:00)

met Kris Kristofferson

nanneb
Prachtige nieuwe CD van 'the Killer' compleet zijn eigen stijl ondanks alle samenwerkingen met de andere artiesten!
4****

EVANSHEWSON
nanneb schreef:
4****

Luisteren is meenemen die handel !

Prima samenwerkingen met artiesten van geheel divers pluimage en jawel, zoals nanneb scheef : compleet zijn eigen boogie-piano-stijl behouden !

Prima comebackplaat op rijpe leeftijd !

Nooit gedacht dat we van The Killer nog een teken van leven zouden zien of horen !

Sweet Little Sixteen (Chuck Berry) met Ringo Starr springt er voor mij echt uit! Wauw!

Wonderfull !

4.5

* * * * 1/2 en geheel met open mond van verbazing voor zoveel klasse !!!

Harald
De DVD is ook een aarnader...heeft wel een andere tracklist.

avatar van George
' The Killer ' kan het nog steeds ; rockin' and rollin' !
De productie had van mij wel met iets minder echo toegekund , waardoor het album m.i. wat aan 'intimiteit en sfeer' had gewonnen.
Er zijn nogal wat beroemdheden opgetrommeld voor ' The Last Man Standing ' . Het is een fenomeen in de muziekwereld geworden, die m.n. de laatste jaren veel wordt toegepast. Op dit album met succes. Het plezier van het samenspelen met Jerry Lee straalt van de plaat af . En Lewis klinkt geinspireerd .Er valt veel te genieten en het is eigenlijk niet te doen om rustig naar de cd te luisteren. Er moet op gedanst worden ! Van het illustere gezelschap, Jerry ,Elvis ,Johnny , Roy en Carl , die halverwege de jaren vijftig en vanuit de zo kleine Sun studio van Sam Phillips in Memphis , de wereld op zijn kop zette met hun revolutionaire ' blanke ' klanken, is Jerry Lee Lewis ' The Last Man Standing '.

AddictedToElvis
Ik heb hier een mooie digipack uitvoering van, en elke keer als ik 'm zie kijk ik weer naar die tracklist en dan denk ik; dit moet toch geweldig zijn, met al die namen. Maar eigenlijk vind ik het een beetje tegenvallen. Jerry Lee kan als geen ander piano spelen, maar van zijn stem word ik niet erg warm. Ik had graag wat meer duetten gehoord, in plaats van vele artiesten die vaak 'slechts' gitaar spelen. De nummers blijven goed natuurlijk en het is toch prima R&R. Leuk, maar niet zo goed als gedacht.

avatar van spinout
Dat Bob Dylan hier niet aan mee doet is begrijpelijk. Jerry Lee heeft Bob eens afgesnauwd toen Bob in de jaren 60 in dezelfde studio opnamen deed (in een andere ruimte uiteraard). Deze plaat lijkt in een vloek en een zucht gemaakt wat soms goed uitpakt (rock 'n' roll) en andere keren weer niet(honky tonk woman). En wat klinkt Rod Stewart hier weer vreselijk.