Girls Aloud - The Sound of Girls Aloud (2006)

Alternatieve titel: The Greatest Hits

Label: Fascination

1. Sound of the Underground (3:41)
  2. Love Machine (3:27)
  3. Biology (3:36)
  4. No Good Advice (3:48)
  5. I'll Stand by You (3:45)
  6. Jump (3:40)
  7. The Show (3:37)
  8. See the Day (4:05)
  9. Wake Me Up (3:28)
  10. Life Got Cold (3:57)
  11. Something Kinda Ooooh (3:22)
  12. Whole Lotta History (3:48)
  13. Long Hot Summer (3:51)
  14. Money (4:13)
  15. I Think We're Alone Now (3:17)
  16. No Good Advice [Parental Advisory Version] * (3:49)
  17. Wake Me Up [Original Version] * (3:27)
  18. I Predict a Riot [Live from Wembley] * (4:40)
  19. Sound of the Underground [Extended Version for TV Appearances] * (3:38)
  20. Hanging on the Telephone [Studio Demo] * (2:40)
  21. Loving Is Easy * (3:04)
  22. Singapore * (3:01)
  23. Sacred Trust [Previously Unreleased Version] * (5:01)
avatar van Ericos
30 oktober komt dit nieuwe album uit van Girls Aloud!
Een Greatest Hits collectie met al hun super nummers ..

Lijkt me een heerlijke CD!

avatar van T.O.
Na drie albums in vier jaar al een verzamelaar?

avatar van Justinx
Zit er dus echt niet op te wachten. Vond de singletjes aardig maar verre van geweldig. Beetje te gladde pop. Niet meer dan middelmatig.

Neemt niet weg dat het ongelofelijke lekkere wijven zijn

avatar van Ericos
Ik vind het erg lekkere nummers allemaal dat ze maken!
En idd bloedmooie vrouwen ..

Ik kijk erg naar deze CD uit!

avatar van tnf
tnf
Wel mooi artwork, zo te zien. Het oog wil ook wat. En voor een super-gefabriceerde meidengroep als dit, valt de muziek best mee. Met dank aan de producers/schrijvers.

Zolang je ze niet live hoort zingen en verder niet teveel over de 'achtergrond' van de act nadenkt, klinkt het o.k.

avatar van jordybeukeboom
Leuk gezegd

Something kinda ooohhh staat nu in de Britse top-10 (nieuw binnengekomen op 5)

dvl
ik vind het best wel oke maar niet echt wow

I like girls aloud.

aar ze zingen bijna nooit live ;l

Jim
Something Kinda Oooh is wel een lekker nummer!

Ik vind het wel toffe muziek, maar het is te zien in welke stemming je bent. Ik heb 2 van hun gewone albums beluisterd, maar die vind ik niet zo goed. Hun singles daarentegen vind ik wel altijd goed. Ik geef 3,5*

avatar van Poeha
De albums vallen inderdaad tegen, maar de singles kunnen er best mee door!
Beste nummers vind ik:

Love Machine (heeft nog niemand op gestemd, onbegrijpelijk!), Something Kinda Ooooh (nieuwe single), I Think We're Alone Now en See The Day.
Die laatste vond ik hier de grootste verrassing, ik had nooit verwacht dat D.C. Lee's hit uit midden jaren 80 nog eens zou worden gecovered en al zeker niet op deze manier (wat een lekker nummer, zeg)!
Wel veel covers! Ik tel er in ieder geval vier. Vreemd genoeg zijn het wel mee de beste nummers, hier!
Zegt ook wel weer genoeg over Girls Aloud, lijkt me!

Desalniettemin 3*

avatar van Ericos
Als het goed is gaan ze nu ook een nummer opnemen met de Sugababes!

Walk This Way heet het nummer, net een paar dagen te zien op internet, goeie samenwerking, leuke clip, goed nummer

Joy
wat een beperking weer

bloedmooie vrouwen

helaas is het waar, en helaas wordt de muzikale mening ook vooral hierop gebaseerd

denk je dat The Bangles zo popi waren geworden als het 4 dikke niet al te knappe vrouwen waren geweest?

denk van niet

somige nummers klinken lekker weg van dit zootje, maar een best of?

ooit bracht men een best of/greatest hits uit als ode aan een band, vaak na een jaar of 10 hard werken en ploeteren

tegenwoordig maakt het geen reet uit, al heb je 1 hit gehad en de rest vullertjes, een greatest hits, waarom niet, ook al zijn de greatest hits op 1 vinger te tellen

ik word oud

Migje
Het is een leuke cd
Lekker meezing cd en lekker vrolijk.
Ik blijf hem leuk vinden

avatar van Poeha
Ja Joy, we worden zeker oud (althans dat hoop ik dan toch maar).
De greatest hits zijn niet aan te slepen van de hedendaagse one hit wonders.

avatar van Ericos
Girls Aloud heeft volgens het 'Guiness Book of Records' Destiny's Child verslagen qua top 10 hits in Engeland. Girls Aloud scoort met hun nieuwste single 'Sexy! No no no..' hun 16e top 10 hit in Engeland. Destiny's Child's vorige record stond op 11 top 10 hits in Engeland.

avatar van T.O.
Welk record dan? Ik neem aan dat Cliff Richard, Elvis en The Beatles wel iets meer Top 10 hits hebben.

avatar van L_T_B
Cliff Richard heeft zelfs in 6 decennia een nummer één hit gescoord.

Het gaat om opeenvolgende top 10 hits. The Beatles e.a. hadden blijkbaar wel 's hits die de top 10 niet haalden.

Zalige cd..
en voor de mensen die denken dat ze niet kunnen zingen,
ze kunnen wel zingen..
probeer maar eens tegelijkertijd te zingen en dansen

avatar van UndahCovah
Dit is 1 van de grootste drogredenen die ik de afgelopen tijd gezien heb!

Wat zegt het al dan niet kunnen van dansen en zingen tegelijk over de zang kwaliteit van deze dames?

Zingen kunnen ze toch

avatar van NewYorkCityLight
T.O. schreef:
Na drie albums in vier jaar al een verzamelaar?

Ja, nou en? Het gaat er toch om dat al deze 13 nummers hits zijn geworden. Geen single van Girls Aloud heeft de briste top 10 gemist. Ik vind dit een ontzettend chille cd en draai hem na een jaar nog steeds.
Ik vind hem zo goed dat ik voor elk nummer 5 sterren geef met als uitzonderingen No Good Advice en Sound Of The Underground (4.5*, sommige nummers hoor je toch echt te vaak).
De allerbeste nummers zijn Long Hot Summer, Whole Lotta History, Biology en See The Day (Allemaal van Chemistry). Ik heb geen andere cd van GA en dat vind ik ook niet nodig, ik koop wel hun greatest hist deel 2. Ik hoop dat de nieuwe single Can't Speak French ook de top 10 blijft halen! Het zou zonde zijn om dat na 16 singles te verbreken!

NewYorkCityLight schreef:

Inderdaad

Maar ik zou die andere cd's van hen WEL kopen...
er staan nummers op die beter zijn dan sommige singles

avatar van NewYorkCityLight
Ik heb m'n favorieten verwijderd want ik weet het gewoon niet meer. Ze zijn allemaal gewoon van hetzelfde hele hoge niveau. Ik denk ik er 4* van maak.

P.S. I Think We're Alone Now en Money vind ik allebei minder maar die staan niet op mijn versie, gelukkig.

avatar van xMilennx
Zo, ik wilde dus ook graag eens iets hebben van Girls Aloud, maar wist niet wat aan te schaffen!
Ik was niet van plan meteen àl hun cd's kopen, dus welke dan te kiezen? Na wat luisterwerk op Youtube was ik er nog steeds niet uit, dus ben ik maar voor deze hitscollectie gegaan.
Op elk van hun albums staan namelijk een aantal heel goede nummers volgens mij, maar ook wel een paar mindere. Dat probleem heb je met deze verzamelcd niet!
Het is en blijft (commerciële) popmuziek, maar ze wisten er soms toch aardig wat van te maken.
Nu zet ik dit plaatje regelmatig eens op als ik moet opruimen of me verveel,
of als ik gewoon eens zin heb in wat leuke, 'niet te diepgaande' muziek.
De meisjes kunnen inderdaad zeker zingen en dit zijn goede singles; meer had ik er niet van verwacht en dat moest ook niet.
Een speciale plaats krijgt voor mij wel The Show, wat een zalig liedje is dat! En Life Got Cold is mooi.

avatar van Emile93
Ja! Heerlijk album! (ook hier was ik vergeten mijn stem uit te brengen)