Buddy Guy - Bring 'em In (2005)

Blues
Label: Jive

1. Now You're Gone (5:03)
  2. Ninety Nine and One Half (3:47)
  3. What Kind of Woman Is This (5:17)
  4. Somebody's Sleeping in My Bed (6:24)
  5. I Put a Spell on You (4:04)

met Carlos Santana

6. On a Saturday Night (3:17)
  7. Ain't No Sunshine (3:24)

met Tracy Chapman

8. I've Got Dreams to Remember (4:56)

met John Mayer

9. Lay Lady Lay (4:35)

met Anthony Hamilton en Robert Randolph

10. Cut You Loose (6:17)
  11. Flashback Blues (7:38)
  12. Price You Gotta Pay (3:40)

met Keith Richards

13. Do Your Thing (4:06)
i put a spell on you is prachtig

avatar van o0.
o0.
lay lady lay is prachtig

avatar van Ronald5150
Ik vind dit niet Buddy Guy's beste werk, al is het nog steeds ruim een voldoende. Naar mijn mening is "Bring 'Em In" te gepolijst. Soms laat Guy zich verleiden tot gitaarpatserij en daardoor verliest deze plaat hier en daar de essentie van de blues. Dat betekent niet dat er niet genoeg te genieten valt op "Bring 'Em In". De bluesversie van de Bill Withers cover "Ain't No Sunshine", hier samen gezongen met Tracy Chapman, is prachtig. Ook de bluesklassieker "Cheaper to Keep her" is smaakvol uitgevoerd. Als Buddy Guy dan toch even het echte rauwe randje van de blues opzoekt, levert dit gelijk een hoogtepunt op in de vorm van het nummer "Cut You Loose".

avatar van Rinus
Fijn album, die gezegend met een uitstekende produktie, een prima indruk achterlaat. Veel variatie, met een stel uitstekend en op eigen wijze, uitgevoerde covers. Hoogtepunt vind ik toch wel het indrukwekkende Cut you loose. Mijn versie heeft trouwens een andere tracklisting. Flashback Blues ontbreekt bij mij. In plaats daarvan heb ik de track Cheaper to keep her/ Blues in the night.